Sonera Vahti valvoo kotiasi kun olet poissa

Yhä useampi suomalainen haluaa turvata kotinsa omavalvonnalla. Kiinteä ja nopea laajakaistayhteys yhdistettynä älypuhelimeen antaa aivan uudenlaisen mahdollisuuden kodin kokonaisvaltaiseen hallintaan. Sonera tuo tänään myyntiin uuden kodin turva- ja hallintapalvelun Sonera Vahdin, joka lisää turvallisuudentunnetta kameravalvonnan ja hälytyspalvelun avulla ja auttaa löytämään kodin energiasyöpöt.

Kodin omavalvonta on nopeiden tietoliikenneyhteyksien mahdollistama seuraava askel. Kiinteä laajakaistaliittymä mahdollistaa nykyaikaisen kodin omavalvonnan kustannustehokkaasti.

Soneran näkökulmasta on luonnollista, että kotien verkkoyhteydet valjastetaan jatkossa täysin uudenlaisiin tehtäviin. Sonera Vahti on monipuolinen kodin turvallisuuden, energiankulutuksen ja lämpötilan seuranta- ja ohjauspalvelu.

Näemme kodin hallinnan kokonaisuutena, jossa turvallisuus on vain yksi osa-alue. Tämä on syy, miksi kehitimme tuotteen, joka ei toimi vain hälytyslaitteena ja on muutakin kuin perinteinen turvapalvelu”, sanoo palvelusta vastaava Business Manager Ossi Nurmiainen. ”Perinteisen turvapalvelun lisäksi kodin ohjaukseen ja viihtyisyyteen vaikuttavia ominaisuuksia voidaan nyt helposti hallita nopeiden tietoliikenneyhteyksien avulla”.

Sonera Vahti auttaa myös energiankulutuksen seurannassa

Sonera Vahti -palvelu auttaa pysymään ajan tasalla kodin tapahtumista silloinkin, kun asukas ei ole itse paikalla. Vahdin kameravalvonnan avulla voi seurata kotona tapahtuvia liikkeitä ja varmistaa, että kaikki on kunnossa sekä ennakoida mahdollisia vaaratilanteita.

Palvelu soveltuu myös asunnon eri tilojen lämpötilan seurantaan sekä sen varmistamiseen, että koulusta kotiin tulleet lapset pärjäävät kotona hyvin.

”Tutkimme palvelua pilottiasiakkailla ja teimme erilaisia kyselyitä, joiden lopputulemana oli se, että asiakkaat haluavat mieluusti räätälöidä omaan kotiin parhaiten sopivan laitevalikoiman. Siksi teimme palvelusta mahdollisimman räätälöitävissä olevan”, kertoo Nurmiainen. ”Yksi asiakkaiden haluamista ominaisuuksista oli energiankulutuksen tarkempi seuranta ja nyt se on mahdollista myös Sonera Vahdin avulla.”

Sonera Vahti sisältää keskusyksikön sekä joukon muita laitteita, jotka on valittavissa tarpeen mukaan: kamera, liiketunnistin, ovi- ja ikkunatunnistin, kauko-ohjain, palovaroitin, älypistoke ja energiankulutuksen seurantalaite. Kodin valvonta on käyttäjän omissa käsissä. Hän pääsee verkko- ja mobiilisivujen kautta seuraamaan kodin tapahtumia reaaliajassa ja ohjailemaan etänä palvelua. Jos kodissa tapahtuu jotakin odottamatonta, palvelun käyttäjä saa hälytyksen kännykkään.

Palvelusta ovat kyselyn mukaan olleet eniten kiinnostuneita omakotitalojen ja vapaa-ajan asuntojen omistajat. Palvelun voi ostaa verkosta tai Sonera Kaupasta ja laitteet toimitetaan suoraan kotiin. Palvelu on ensi vaiheessa myynnissä Soneran kiinteän verkon laajakaista-asiakkaille.

www.sonera.fi/vahti

Ossi Nurmiainen, Business Manager, Sonera
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi