Sonera Viihteessä elokuvien katsojaennätys – marraskuun hittielokuva Itse ilkimys 2

Sonera Viihde -palvelusta katsottiin marraskuussa enemmän elokuvia kuin koskaan aikaisemmin. Videovuokraamon kolmen kärki oli Itse ilkimys 2, The Lone Ranger ja After Earth. Myös viikonloppuna 20.-22.11. vapaassa katselussa olleet kymmenen maksukanavan ohjelmakirjastoa houkuttelivat ennätysmäärän katsojia. Suosituin niistä oli Viasat Film, joka lähes kymmenkertaisti katsojamääränsä.

Marraskuussa Soneran videovuokraamossa tehtiin yli 180 000 videokäynnistystä, mikä on kuluvan vuoden katsojaennätys.

”Tavallisesti videovuokraamon katsojaennätyksemme on tehty lomien aikaan, mutta ilmeisesti pimeä marraskuu veti joukolla elokuvan ystäviä ruudun ääreen. Odotammekin uutta katsojapiikkiä joulukuulle, johon osuu lomien lisäksi myös ohjelmakirjastojemme toinen ilmaiskatseluviikonloppu”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Salminen.

Uutuuselokuvat rynnistivät jälleen Sonera Viihde -palvelun videovuokraamon kymmenen katsotuimman listan kärkeen. Tällä kertaa jokainen listan elokuvista on tämän vuoden tuotantoa. Selkeästi hurjimman katsojapiikin sai aikaan animaatioelokuva Itse ilkimys 2, kakkoseksi nousi lännenelokuva The Lone Ranger ja kolmanneksi eniten katsojia veti tieteiselokuva After Earth.

Ohjelmakirjastot auki viikonloppuna 13.-15.12.

Sonera Viihteen asiakkailla on mahdollisuus tutustua kymmeneen erilaiseen ohjelmakirjastoon kahtena viikonloppuna marraskuussa ja joulukuussa. Avoinna olevat ohjelmakirjastot ovat Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, MTV Juniori, Nick Jr, Showtime, Silver, Star!, ja Viasat Film. Normaalisti ohjelmakirjastot ovat auki vain näiden maksukanavien tilaajille. Joulukuun avausviikonloppu alkaa torstaina 12. joulukuuta kello 14 ja päättyy maanantaiaamuna 16. joulukuuta kello 8.

Ensimmäisenä avausviikonloppuna 20.-22.11. ylivoimaisesti suosituimmaksi ohjelmakirjastoksi nousi Viasat Film, josta elokuvia katsottiin lähes kymmenen kertaa enemmän kuin tavallisena viikonloppuna. Toiseksi suosituin oli Disney Channel ja kolmas MTV Juniori.

Avattavat ohjelmakirjastot sisältävät monipuolisen kattauksen elokuvia, tv-sarjoja sekä lastenohjelmia. Elokuvien ystävien kannattaa tutustua Showtime-, Silver-, Star!- ja Viasat Film -ohjelmakirjastoihin. Suosittuja sarjoja löytyy muun muassa Showtime-ohjelmakirjastosta ja lapsille viihdettä Disney-, MTV Juniori , Nick Junior ja Cartoon Network -ohjelmakirjastoista.

Vuokratuimmat elokuvat marraskuussa 2013 (Sonera Viihde videovuokraamo)

1. Itse ilkimys 2 (2013, uusi listalla)
  2. The Lone Ranger (2013, HD, uusi listalla)
  3. After Earth (2013, HD, uusi listalla)
  4. The Internship (2013, HD, uusi listalla)
  5. Suuri Puhallus (2013, HD)
  6. Croodit (2013)
  7. Man of Steel (2013, HD)
  8. Monsterit-yliopisto (2013, uusi listalla)
  9. 3096 päivää (2013, HD, uusi listalla)
  10. Kauhea kankkunen 3 (2013, HD)

Sonera on Suomen nopeimmin kasvava televisiopalveluiden tarjoaja, jonka tv-asiakasmäärä on kaksinkertaistunut kahdessa vuodessa. Tänä päivänä Soneralla on 429 000 televisioasiakasta (syyskuu 2013). Sonera Viihde -palvelun videovuokraamo on yksi maan suurimmista elokuvajakelijoista. Videoiden katselumäärät kasvoivat 67 % vuoden 2012 aikana. Soneran videovuokraamossa on yli 4000 elokuvaa, joiden joukossa on mittava valikoima HD- ja 3D-laatuisia videoita. Videoiden hinnat vaihtelevat 2 ja7 euron välillä. www.sonera.fi/videovuokraamo

Jussi Salminen, johtaja, Sonera, kuluttajaliiketoiminta
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Avainsanat: