Sonera yhteistyöhön Kuuskaistan kanssa

Sonera ja Verkko-osuuskunta Kuuskaista ovat sopineet Kuuskaistan puhelinasiakaspalvelun toteuttamisesta Soneran tuottamana palveluna.

TeliaSonera Finland Oyj ja Verkko-osuuskunta Kuuskaista ovat helmikuussa allekirjoittaneet sopimuksen Kuuskaistan asiakasprosessien hoitamisesta Soneran tuottamana palveluna. Kuuskaistan valokuituverkko tavoittaa vuoteen 2015 mennessä yli 20 000 kotitaloutta Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Suomessa ja Päijät-Hämeessä. Yhteistyön alkaessa maaliskuussa Sonera toteuttaa Kuuskaistan tuotantoprosesseista ensimmäisen tason asiakaspalvelun, mikä tarkoittaa Kuuskaistan asiakkaiden palvelemista puhelimessa lähinnä tilauksiin ja vianhallintaan liittyen.

”Kuuskaista on aloittamassa jännittävää taivalta uutena alueellisena kuituoperaattorina ja on todella hienoa olla siinä mukana. Räätälöimme palvelutarjoamastamme juuri Kuuskaistalle sopivan kokonaisuuden, joka tukee heidän toimintaansa. Yhdessä pystymme vastaamaan kasvavan operaattorin tulevaisuuden haasteisiin asiakkaiden palvelemisessa, sanoo Soneran operaattoriliiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Aarvala.

”Suomeen on hiljattain syntynyt alueellisia kuituverkko-operaattoreita, joille tarjoamme mielellämme asiantuntemustamme ja osaamistamme asiakasprosessien hoidossa. Aiomme laajentaa tämäntyyppistä yhteistyötä jatkossa, sillä haluamme olla mukana kehittämässä suomalaista tietoyhteiskuntaa kokonaisuudessaan. Tällä hetkellä Sonera on ainoa aidosti kansallinen toimija, joka tarjoaa kiinteän verkon palveluita Hangosta Utsjoelle asti”, Aarvala jatkaa.

”Kuuskaista on aloittamassa Suomen suurimman alueellisen valokuituverkon rakennusprojektin Keski-Suomessa ja Päijät-Hämeessä. Dynaamisena organisaationa ulkoistamme kustannustehokkaasti merkittävän osan rakentamisesta ja toiminnastamme. Asiakaspalvelutarpeen vaihteluihin varautuminen omaa henkilökuntaa kasvattamalla ei olisi ollut järkevää. Juuri puhelinasiakaspalvelun dynaaminen skaalattavuus sekä ammattitaitoinen ote olivatkin merkittävässä asemassa kun valitsimme puhelinasiakaspalvelun toimittajaksi Soneran”, sanoo Kuuskaistan toimitusjohtaja Petri Naukkarinen.

Verkko-osuuskunta Kuuskaista hallinnoi ja rakentaa seutukuntien asukkaille ja yrityksille valokuituverkkoa sekä uuden sukupolven palveluita. Vuonna 2012 perustetun osuuskunnan alkuperäiset rakentamiskunnat olivat Alavus, Kuortane, Alajärvi (Lehtimäki), Soini, Töysä ja Ähtäri. Osuuskunnan jäseninä ja verkon omistajina ovat liittymän omistajat ja muut asiasta kiinnostuneet. Valokuituliittymät tavoittavat nyt noin 1500 taloutta, jotka sijaitsevat pääsääntöisesti haja-asutusalueella. Vuoteen 2015 mennessä Kuuskaista rakentaa Keski-Suomessa ja Päijät-Hämeessä 20 000 uutta valokuituliittymää kotitalouksiin ja yrityksiin. Osuuskunta toimii tiiviissä yhteistyössä alueen kuntien kanssa ja verkko on osa Kuusiokuntien seutuverkkoa. Osa rahoituksesta on ollut EU-tukea.

Timo Aarvala, johtaja, Operaattoriliiketoiminta, Sonera, 040 302 5303

Jarno Kekäläinen, johtaja, Operaattoriasiakasprosessit, Sonera, 040 838 4960
sähköpostit: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Petri Naukkarinen, toimitusjohtaja, Verkko-osuuskunta Kuuskaista
0400 833 900, sähköposti: etunimi.sukunimi@kuuskaista.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi