Soneralle haki yli 6 000 nuorta kesätöihin

Soneralle haki ennätysmäärä nuoria kesäharjoittelijoiksi. Viime vuoteen verrattuna hakijoita oli yli kaksinkertainen määrä. Avoimia työtehtäviä oli yli 300 ympäri Suomea 12 paikkakunnalla.

Kesän työtehtävät vaihtelevat asiakaspalvelusta myyntityöhön ja verkonhallinnasta markkinointiin. Eniten kesäharjoittelijoita tarvitaan asiakaspalvelussa kuten puhelinpalvelussa, palvelujen toimituksissa ja teknisessä neuvonnassa. Työtehtävät sijoittuvat Helsinkiin, Vantaalle, Lahteen, Lappeenrantaan, Tampereelle, Turkuun, Jyväskylään, Vaajakoskelle, Vaasaan, Ouluun, Kuusamoon ja Rovaniemelle.

Soneran kesätyöpaikat soveltuvat eri alojen opiskelijoille ja monipuoliset tehtävät mahdollistavat opinnoissa hankittujen tietotaitojen hyödyntämisen käytännössä. Ensi kesän harjoittelijat ovat pääosin teknillisten ja kaupallisten aineiden opiskelijoita. Hakijoilta on edellytetty 18 vuoden ikää.

Sonera on yksi pääyhteistyökumppaneista Lasten ja Nuorten säätiön Vastuullinen Kesäduuni 2012 –kampanjassa, jonka tarkoituksena on haastaa työantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätyöpaikkoja.

”Haluamme edistää vastuullisia työperiaatteita, jotta nuori saa hyvän opastuksen ja tuen työelämään. Hyvä kesätyö vastaa nuoren osaamista ja on sopivan haasteellista. Soneralle kesäharjoittelijat ovat tulevaisuuden ammattilaisia. ”, sanoo viestintäjohtaja Tatu Tuominen. ”Olemme tänä vuonna erityisesti panostaneet rekrytointiprosessin sujuvuuteen ja laatuun. Haluamme jättää nuorille hakijoille hyvän kokemuksen rekrytointiprosessista ja haastattelusta, vaikka työpaikkaa ei heltiäisikään. ”

Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa mukana olevat työnantajat ovat sitoutuneet hyvän kesätyön periaatteisiin, joita ovat:

- Mielekäs työ ja kohtuullinen palkka
- Perehdytys ja ohjaaminen
- Oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus
- Kirjallinen työsopimus ja -todistus
- Ilmoittaminen valinnasta

Lisätietoja: Sonera, viestintäjohtaja Tatu Tuominen puh. 040 302 4020, sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi