Soneralta uuden sukupolven laskutuspalvelu yrittäjille ja pk-yrityksille

Sonera on tuonut markkinoille uuden helppokäyttöisen laskutuspalvelun mobiilisovelluksineen yrittäjille ja pk-yrityksille. Sonera Laskuta on palvelu, jonka kautta yritys voi tehdä ja lähettää laskuja omille asiakkailleen sähköisenä tai paperilaskuna.

Sonera Laskuta -palvelun käyttöönotto vaatii vain internetyhteyden. Laskun tiedot täytetään web-palvelussa valmiiseen laskupohjaan ja lasku toimitetaan suoraan palvelusta vastaanottajalle. Palveluun rekisteröityneet käyttäjät saavat edullisella kuukausimaksulla käyttöönsä erilaisia lisäpalveluita, mutta palvelua pystyy käyttämään halutessaan pelkkään laskujen välitykseen myös rekisteröitymättömänä käyttäjänä. Laskujen välityksestä veloitetaan käytön mukaan.

Sonera Bill -sovellus liikkuvalle käyttäjälle

Mobiiliin käyttöön kehitetty  Sonera Bill –sovellus tulee toimimaan myöhemmin ilmoitettavana aikana Nokian uusimmissa älypuhelimissa. Laskutusohjelman Nokia-sovellus tehdään Nokian N8- ja E7-laitteisiin ja sen jakelu tulee tapahtumaan Nokian Ovi Kaupan kautta. Tässä sovelluksessa käyttäjätilille voi kirjauksia tehdä useampi henkilö ja laskutuksesta vastaava poimii sitten tiedot Sonera Laskuta-laskutusohjelmassa. Sovelluksella voi kirjata työaikaa, kilometrejä, osia ja määriä, kohdistaa kirjaukset asiakkaalle tai projektinumerolle ja lähettää tiedot laskutusohjelmaan.

Sonera sähköisen laskutuksen edelläkävijänä

Sonera toimii aktiivisesti edistettäessä sähköistä laskutusta Suomessa. Yhtiö on mukana sähköisen laskutuksen standardoinnissa ja kehittämisessä TIEKE:ssä (Tietoyhteiskunnan Kehittämiskeskus ry) ja Suomen SEPA- (Single European Payments Area) foorumin ydinryhmässä.

”Sonera Laskuta ja Sonera Bill -palvelu muuttaa yrittäjän maailman online-maailmaksi. Kalliit ohjelmistot ja öiset laskujen kirjoittamiset jäävät pois. Laskun voi tehdä lennossa heti asiakkaan luona ja välttää samalla virheet ja väärinkäsitykset. Pienyrittäjän laskutuskustannukset puolittuvat helposti ja kaikki tulee laskutettua heti ja oikein”, sanoo Soneran laskutusjohtaja Hannu Savolainen.

Sonera on Suomen suurin laskuttaja laskujen määrän mukaan arvioituna. Sonera lähettää vuosittain 19 miljoonaa laskua. Yhtiön sähköisten laskujen määrä on kasvanut  viimeisten kahden vuoden aikana nelinkertaiseksi eli 20 %:iin lähetetyistä laskuista. Yritys- ja laajakaistatoiminnoissa sähköisen laskutuksen kasvu on ollut kahdeksankertainen.

Lisätietoja:  TeliaSonera Finland, laskutusjohtaja Hannu Savolainen

sähköposti: hannu.o.savolainen@teliasonera.com puh. 040 3023312

Palvelusta lisää: www.sonera.fi/laskuta

Lehdistöpalvelu 02040 60235