Soneralta valvonta ja hälytyspalvelu pk-yrityksille

Soneran huhtikuussa tekemän tutkimuksen mukaan yritysten turvallisuuspalveluiden kolme tärkeintä ominaisuutta ovat vartijapalvelut, toimitilojen videovalvonta ja palveluntarjoajan luotettavuus. Vastatakseen tähän tarpeeseen Sonera tuo tänään markkinoille ensimmäisenä Suomessa helppokäyttöisen valvonta- ja hälytyspalvelun pienille ja keskisuurille yrityksille. Sonera Yritysvartija on kameroiden ja antureiden avulla toimiva etävalvontapalvelu, joka suojaa yrityksen toimitilat ja omaisuuden sekä turvaa työpaikan henkilöstön vakuutusyhtiöiden hyväksymällä tavalla.

Soneran huhtikuussa tekemän trenditutkimuksen mukaan ihmiset kokevat työpaikkojensa turvallisuuden olevan valtaosin kunnossa, mutta puutteita havaitaan erityisesti tietoturvassa ja henkilöiden suojaamisessa. Tärkeimmiksi turvallisuuspalveluiden ominaisuuksiksi vastaajat nimesivät vartijapalvelut, toimitilojen videovalvonnan ja palveluntarjoajan luotettavuuden. Soneran trenditutkimukseen yritysturvallisuudesta vastasi 429 henkilöä.

Vastatakseen asiakkaiden toiveisiin Sonera tuo markkinoille Suomessa ainutlaatuisen ratkaisun pienten ja keskisuurten yritysten toimitilojen valvontaan. Sonera Yritysvartija -turvaratkaisu suojaa yrityksen omaisuuden sekä turvaa työpaikan henkilöstön. Palvelun käyttöönotto ja valvottavan kohteen etähallinta sujuu helppokäyttöisen käyttöliittymän avulla. Palvelu on Finanssialan Keskusliiton ja vakuutusyhtiöiden hyväksymä.

”Suomessa ei ole aiemmin ollut tarjolla vastaavan yrityskokoluokan palvelua. Vasta nyt kameroiden, antureiden ja muiden valvontalaitteiden hinta-laatusuhde on kehittynyt niin hyväksi, että myös pienet ja keskisuuret yritykset pääsevät hyödyntämään tällaisia huippulaadukkaita turvaratkaisuja”, kertoo liiketoiminta-alueen tarjoamasta vastaava Miika Salo Sonerasta ja jatkaa: ”Soneralla on entuudestaan pitkä kokemus lähinnä suuremmille yrityksille tarjottavista Alerta-hälytyspalveluista. Pystymme hyödyntämään Alertan kokemuksia nyt Sonera Yritysvartija -palvelussamme.”

Toimitilojen valvontaa omin kameroin tai vartiointiliikkeen avulla

Sonera Yritysvartija -palvelun peruspaketti sisältää keskusyksikön, langattoman sisäkameran ja kolme anturia: liiketunnistimen, paloanturin ja ovianturin. Asiakas voi laajentaa peruspakettia yrityksen tarpeisiin soveltuvaksi valvontakokonaisuudeksi tarvitsemillaan lisäkameroilla ja -antureilla. Valvontaan tarvittavat laitteet toimitetaan yritykselle käyttövalmiina asennettavaksi kolmen arkipäivän kuluessa. Palvelun käyttöönotto on helppoa ja yritys voi halutessaan tilata palvelun asennettuna.

Kamera- ja anturivalvonnan avulla palvelu mahdollistaa yrityksen reaaliaikaisen etävalvonnan. Yritys voi määritellä laitteiden havaitsemat hälytykset ohjautumaan automaattisesti valitsemilleen vastaanottajille tekstiviestinä ja/tai sähköpostiviestinä tai näiden lisäksi myös vartiointiliikkeen hälytysvalvomoon. Vartiointiliikkeen hälytyskäynnit yritys voi tilata lisäpalveluna. Lisäksi kamerat tekevät tallenteen havaintojen perusteella.

Sonera Yritysvartija peruspaketti maksaa 29,90€/kk sekä vartiointipalvelu 29,90€/kk. Valmiiksi asennettuna palvelu maksaa alkaen 119eur.

Miika Salo, Senior Manager, Sonera
puh.040 302 4904
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235

Sonera Trends –kyselyyn vastasi 429 Trends-käyttäjää 2.4.2012 – 13.4.2012. Lue lisää kyselyn tuloksista osoitteessa www.sonera.fi/trends

Sonera Trends
Vuonna 2011 käyttöönotettu Sonera Trends on kansainvälinen trenditutkimussovellus. Trends on työkalu jatkuvaan vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa ja samalla tapa tutkia televiestintäalan muuttuvia trendejä. Sonera Trends tuottaa hyödyllisiä ja ajantasaisia trendianalyysejä kyselytutkimusten ja pikagallupien avulla.

Trends-sovelluksen voi ladata Android,- iPhone- ja Symbian-laitteisiin, ja tutkimuksiin voi osallistua myös internetissä. Trends on ilmainen ja vapaasti saatavilla.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi