Soneralta ZTE:n Android-tabletti ja –puhelin

Sonera aloittaa ZTE:n Blade-älypuhelimen ja Light-tabletin myynnin joulumarkkinoilla.

ZTE:n uusi Blade-älypuhelin käyttää suosittua Android (2.1) käyttöjärjestelmää ja tarjoaa käyttäjilleen huiman määrän pelejä ja sovelluksia Android Marketin kautta. Helppokäyttöisessä Bladessa on 3.5 tuuman kapasitiivinen monikosketusnäyttö. Muita ominaisuuksia ovat muun muassa satelliittipaikannus (GPS), sisäänrakennettu 3.2 megapikselin kamera sekä FM-radio. Laitteen mukana tulee 2 Gt:n muistikortti.

ZTE Light on edullinen Android (2.1) -tabletti. Laite tukee sekä langattomia verkkoja (wlan) että 3G-yhteyksiä. Myös ZTE lightillä voidaan hyödyntää Android Marketin laajaa peli- ja sovellusvalikoimaa. Kevyt seitsemän tuuman kosketusnäytöllä varustettu laite painaa noin 500 grammaa akkuineen ja siinä on kahden megapikselin kamera laitteen takapuolella. Laite tukee satelliittipaikannusta (GPS) ja siinä on FM-radio. Sillä voi soittaa myös äänipuheluita. Laitteen mukana tulee 8Gt:n muistikortti.

”ZTE:n Android-laitteet Light ja ZTE Blade täydentävät sopivasti joulumarkkinoiden alla kasvavaa tabletti- ja älypuhelinvalikoimaamme. Hinnaltaan kaikkien kuluttajien ulottuvilla olevat laitteet ovat helppokäyttöisiä ja valmistettu laadukkaista komponenteista. Android-sovellusten ja nopean verkkomme ansiosta asiakkaillemme on tarjolla viihdettä, tietoa ja monipuolisia elämyksiä uudenlaisilla päätelaitteilla,” sanoo myyntijohtaja Juha Koivuniemi Soneran mobiilipalveluista.

ZTE Light tulee Suomessa myyntiin Soneran yksinoikeudella. Laitteiden kuukausihinnat 24 kk sopimuksella ovat ZTE Blade 4€ ja ZTE Light 10€. Tuotteiden myynti käynnistyy marras- joulukuun vaihteessa.

Lisätietoja: Soneran lehdistöpalvelu 02040 60235

Sonera tarjoaa tietoliikenne- ja viestintäpalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2009 lopussa 3,8 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 800 henkilöä, ja yhtiö toimii yli 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi