Soneran 2G- ja 3G-verkon häiriöt korjattu

Soneran matkapuhelinverkon häiriöt on korjattu. Vika häiritsi osaa matkapuheluista valtakunnallisesti runsaan tunnin ajan.

Vika alkoi maanantaina noin klo 11.30 ja se vaikutti puheluiden muodostumiseen. Vian syyksi on alustavasti selvinnyt mobiiliverkon järjestelmän kehitykseen liittyvä päivitystyö. Liikenne alkoi palautua normaaliksi klo 12.45.

"Selvitämme vian juurisyytä yhdessä laitetoimittajan kanssa. Pahoittelen viasta asiakkaillemme aiheutunutta haittaa", sanoo Soneran toimitusjohtaja Valdur Laid.

Lisätiedot:
Viestintäjohtaja Tatu Tuominen, puh. 040 302 4020

Soneran tietoliikenne- viestintä- ja viihdepalvelut mahdollistavat sujuvampaa arkea, valinnan vapautta ja uusia mahdollisuuksia kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille. Soneralla oli vuoden 2015 lopussa noin 4,4 miljoonaa liittymäasiakasta. Toimimme koko maassa ja palveluksessamme työskentelee yli 3 000 henkilöä.  www.sonera.fi