Soneran asiakaspalvelun muutosneuvottelut päätökseen

Sonera vähentää yt-neuvottelujen jälkeen 44 tehtävää pääosin asiakaspalvelun tukitehtävistä toimintamallimuutoksen seurauksena.

Soneran matkaviestintäpalveluiden asiakaspalvelun toimintamallin muutoksista käydyt yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Marraskuun alussa käynnistyneissä neuvotteluissa käsiteltiin mm. yritysasiakaspalveluyksiköiden toimintamallin yhtenäistämistä ja muita uudelleenjärjestelyjä asiakaspalvelussa. Uudelleenjärjestelyt johtavat 44 tehtävän päättymiseen pääosin asiakaspalvelun tukitoiminnoista.

Sonera uudistaa toimintamalliaan vaiheittain kahden vuoden aikana, ja muutoksella tavoitellaan yksinkertaisempaa, tehokkaampaa ja asiakaslähtöisempää toimintatapaa. Nyt päättyneiden neuvottelujen ohella yhtiössä on käynnissä kaksi yt-neuvotteluprosessia, joissa käsitellään kuluttaja- ja yritysliiketoiminnan toimintamallien uudistamista. Käynnissä olevat neuvottelut voivat johtaa enimmillään 80 tehtävän päättymiseen.

Sonera, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tatu Tuominen, puh. 040 3024020
sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi