Soneran asiakkaat tyytyväisiä videovuokrauksen helppouteen

Soneran asiakkailleen tekemän tyytyväiskyselyn* mukaan he ovat tyytyväisiä Sonera Viihde -palvelun sisältöön ja käytettävyyteen. Kolme asiaa, joihin ollaan eniten tyytyväisiä, ovat maksuttomat tv-kanavat, videovuokraamon käytön helppous sekä palvelun kuvan ja äänen laatu. Kyselyyn vastasi yli 2000 asiakasta.

”On aika luonnollista, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä maksuttomien kanavien valikoimaamme, sillä olemme hiljalleen kasvattaneet sitä ja lisänneet asiakkaidemme toiveesta teräväpiirtosisällön määrää. Myös äänet ovat monissa elokuvasisällöissämme kotiteatteritasoisia”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Jussi Salminen.

Sonera Viihde -palveluun kuuluu 24 maksutonta kanavaa, joiden joukossa on neljä HD-kanavaa ja yksi kuukausittain vaihtuva bonuskanava. Marraskuun bonuskanava on Cartoon Network. Lisäksi valittavissa on kymmeniä maksukanavia, joista yli 20 on HD-kanavia. Samoin videovuokraamon 4000 elokuvan joukossa on katsottavissa mittava valikoima HD- ja 3D-laatuisia videoita.

Videovuokraamon lokakuun katsotuimmat elokuvat olivat komedia Kauhea kankkunen 3, toimintaelokuva Fast & Furious 6 ja kotimainen 8-Pallo, joka piti edelliskuun sijoituksensa kärkikolmikossa. Videovuokraamon käytön helppouteen olivat tyytyväisimpiä 35 - 44 -vuotiaat ja lapsiperheet.

”Kun videovuokraamo sijaitsee suoraan televisiossa, sen käyttö on helppoa. Elokuvan hakemisesta, palauttamisesta ja mahdollisista viivästysmaksuista ei tarvitse huolehtia. Elokuvat eivät myöskään lopu hyllystä. Lisäksi olemme aiemmin tänä vuonna pidentäneet vuokrausaikaa asiakkaiden pyynnöstä 24 tunnista 48 tuntiin ja odotetut uutuuselokuvat nostamme aina helposti löydettäviksi”, Salminen sanoo.

Vuokratuimmat elokuvat lokakuussa 2013 (Sonera Viihde videovuokraamo)

1. Kauhea kankkunen 3 (2013, HD, uusi listalla)
  2. Fast & Furious 6 (2013, HD)
  3. 8-Pallo (2013, HD, kotimainen)
  4. Croodit (2013, uusi listalla)
  5. Suuri Puhallus (2013, HD, uusi listalla)
  6. Hummingbird (2013)
  7. Man of Steel (2013, HD, uusi listalla)
  8. 21 tapaa pilata avioliitto (2013, HD, kotimainen)
  9. Killing Season (2013, HD, uusi listalla)
  10. This is 40 (2012, HD, uusi listalla)

* Sonera Viihde -palvelun tyytyväisyyskysely toteutettiin 15. -31.5.2013 webpropol-palvelussa ja siihen vastasi 2306 Soneran asiakasta.

Sonera on Suomen nopeimmin kasvava televisiopalveluiden tarjoaja, jonka tv-asiakasmäärä on kaksinkertaistunut kahdessa vuodessa. Tänä päivänä Soneralla on 429 000 televisioasiakasta (syyskuu 2013). Sonera Viihde -palvelun videovuokraamo on yksi maan suurimmista elokuvajakelijoista. Videoiden katselumäärät kasvoivat 67 % vuoden 2012 aikana. Soneran videovuokraamossa on yli 4000 elokuvaa, joiden joukossa on mittava valikoima HD- ja 3D-laatuisia videoita. Videoiden hinnat vaihtelevat 2 ja7 euron välillä. www.sonera.fi/videovuokraamo

Jussi Salminen, johtaja, Sonera, kuluttajaliiketoiminta
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.