Soneran asiakkaiden liittymät toimivat samalla hinnalla Baltiassa ja pohjolassa kuin kotimaassa

Matkapuhelimen ja mobiilinetin käyttö on nyt entistä edullisempaa myös koko Euroopassa. Soneran asiakkaiden puheluiden, tekstiviestien ja mobiilinetin hinnat laskevat Euroopassa 1. heinäkuuta 2014.

Uusi hinta puheluille Suomeen, oleskelumaahan tai muihin Euroopan maihin on 0,2356 €/min. Puhelun vastaanotto maksaa 0,062 €/min ja tekstiviestin lähetys 0,0744 €/kpl. Hinnoittelu koskee koko Eurooppaa sekä Venäjää.

Sonera on tuonut pitkäjänteisesti edullisempia verkkovierailuhintoja asiakkaidensa hyödynnettäväksi. Kaikki Sonera Sopiva ja Sonera Yhdessä -liittymäpaketit toimivat pohjolassa ja Baltiassa samalla hinnalla kuin kotimaassa Suomessa.

Asiakas voi siis käyttää liittymäpakettiinsa kuuluvat puheminuutit, tekstiviestit ja netin missä tahansa seitsemässä pohjolan ja Baltian maassa ilman ulkomaan käytön lisämaksua.

Puhelimen ja tabletin nettikäyttö on ulkomaillakin huoletonta päiväkaton ansiosta

Soneran Netti ulkomailla -hinnoittelumalli on edullinen ja turvallinen tapa käyttää nettipalveluita kännykällä, tabletilla tai läppärillä ulkomailla. Nettikäytölle on päiväkohtainen maksukatto, jota suuremmaksi lasku ei voi asiakkaan tietämättä kasvaa.

Lisäksi Soneran asiakkailla on liittymissään oletuksena maailmanlaajuinen tiedonsiirron käyttökatto, joka on 62 euroa. Kaikkien Soneran asiakkaiden nettikäyttö loppuu siis tähän rajaan, ellei itse määrittele käyttökattoa korkeammaksi.

Euroopan ja Venäjän Netti ulkomailla -hinnat laskevat 1.7.2014. Uusi päiväkohtainen maksukatto on 2,99 €, johon kuuluu 50 megatavua nettikäyttöä. Maksukattoon asti yhden megatavun hinta on 0,248 euroa. Pohjolassa ja Baltiassa Netti ulkomailla -hinnoittelu koskee asiakkaita, joilla ei ole Sonera Sopiva -liittymää tai Sonera Yhdessä -palvelua.

Kaikki ilmoitetut hinnat ovat verollisia kuluttajahintoja. Uudistamme myös yritysasiakkaidemme Netti ulkomailla -hinnoittelumallia: jatkossa yritysasiakkaidemme päiväkohtaiseen maksukattoon Euroopassa ja Venäjällä kuuluu 100 megatavua nettikäyttöä. Lisätietoja yritysasiakkaiden ulkomaanhinnoittelusta: www.sonera.fi/yrityksille/matkalla

Matkapuhelimen käyttö ulkomailla kuluttaja-asiakkaille: www.sonera.fi/matkalla

Business Manager Petri Lindqvist, Sonera, puh. 0400719572, etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi