Soneran huippuseminaari: tuottavuus nousuun vanhasta luopumalla

Soneran tänään pidettävässä The New Spirit of Finland –huippuseminaarissa ruoditaan sitä, mitä suomalaisen kilpailukyvyn ja hyvinvoinnin turvaaminen nyt vaatii. Tilaisuuden puhujat ovat suomalaisen tieteen, julkisen vallan ja yritysmaailman huippunimiä, muun muassa Pekka Haavisto, Esko Aho, Ilkka Herlin, Marko Parkkinen, Matti Pohjola ja Timo Valli. Helsingin Finlandia-talossa pidettävään kutsuvierastilaisuuteen odotetaan noin 800 osallistujaa, ja tilaisuus lähetetään myös suorana verkossa osoitteessa http://bit.ly/QuxE8t  alkaen klo 12.00. Lehdistö on tervetullut tilaisuuteen.

Osana tapahtumaa Sonera julkaisi tänään kirjan  Uuskasvun anatomia – opas parempaan tuottavuuteen.  Kirja tarjoaa johdannon aiheeseen, 21 huippuhaastattelua, tutkimustietoa sekä käytännön ratkaisumalleja kestävämpään tuottavuuteen ja organisaatioiden parempaan johtamiseen. Kirjan sisällys on liitteenä ja teoksen voi ladata sähköisessä muodossa osoitteesta www.sonera.fi/uuskasvunanatomia. Aamun lehdistötilaisuuden vaikuttajapaneeli aiheesta on katsottavissa osoitteessa  http://qsb.webcast.fi/s/sonera/sonera_2012_0905_press/index.php?set=true#/webcast.

- The New Spirit of Finland –tilaisuudella ja Uuskasvun anatomia –kirjalla haluamme nostaa esiin kipupisteitä ja jännitteitä vanhan, osin teolliseen ajatteluun perustuvan sekä uuden, tiedon jakamiseen nojaavan maailman välillä. Monet kestävää tuottavuutta edistävät ratkaisut ovat aivan ulottuvillamme, mutta ne edellyttävät vanhoista ajattelutavoista ja toimintamalleista poisoppimista. Tähän tarvitaan  rohkeutta niin poliittisten kuin talouspäättäjienkin keskuudessa – ja organisaatioiden tavallisessa arjessa. Haluamme olla aktiivisesti mukana tässä keskustelussa ja tekemisessä, sillä meillä on mielestämme Sonerassa oma tärkeä tehtävämme suomalaisen yhteiskunnan ja talouselämän tukena meneillään olevassa suuressa muutoksessa, sanoo kirjan pääkirjoittaja, tutkija Mika Hyötyläinen Sonerasta.

Otteita kirjaan haastateltujen ajatuksista:

”Jos katsotaan julkisen talouden tilaa, niin terveydenhoito ja sosiaalipalvelut ovat ne, joissa puolet tuottavuushyödyistä on saatavissa” – Tuomas Pöysti

”Massojen paine puuttuu, ja tästä johtuu, että poliittinen tahto tehdä muutoksia on hukassa” – Mikko Kosonen

”Innovatiivisiin ratkaisuihin investoimisella on kiire. Niitä on hankala ellei mahdoton toteuttaa kriisin jo puhjettua.” – Esko Aho

”Kansana meidän tulisi siirtyä kakun jakamisen miettimisestä kakun leipomisen miettimiseen.”
”Usein sitä vain juoksee pyörää taluttaen koska ei tajua, että jos vain pysähtyisi hetkeksi ja nousisi pyörän selkään, taittuisi matka paljon nopeammin.” – Marko Parkkinen

Linkit ja lisätiedot

Ilmoittautumiset iltapäivän tilaisuuteen Finlandia-talolla puhelimitse tai tekstiviestillä:
Susanna Hovi, viestintäpäällikkö, Sonera p. 040 732 7399
Tilaisuuden suora lähetys verkko-osoitteessa http://bit.ly/QuxE8t  klo 12 alkaen

Lisätietoa kirjan sisällöstä: tutkija Mika Hyötyläinen, Sonera, p. 040 717 8807 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Kirjan voi ladata sähköisenä verkosta osoitteessa www.sonera.fi/uuskasvunanatomia. Niteen voi tilata maksutta: Susanna Hovi, etunimi.sukunimi@teliasonera.com.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: