• Sonera/

Soneran ideakilpailun parhaat on valittu;”Vastapalvelu asiakaspalvelu ” palkittiin 15 000 eurolla

Sonera Idea11 -kilpailu keräsi yli 700 ideaa. Ideakilpailun tavoitteena oli löytää ideoita, joiden avulla parannetaan Soneran tarjoamaa asiakaskokemusta. Ideoiden taso oli hyvä. Tuomaristo valitsi espoolaisen Sami Nikkisen ”Vastapalvelu asiakaspalvelu” -idean kilpailun parhaaksi 12 loppukilpailuun selvinneen joukosta. Ideassa asiakas tekee puhelimessa nauhoitteen ongelmastaan, saa vuoronumeron ja takaisinsoiton, mikäli asia niin vaatii.

Toisen palkinnon ja 5 000 euroa sai Riku Heinonen Turusta ideallaan ”Palautenappi/ Verkonkehittäjä. Kolmanneksi sijoittui Miika Elo Helsingistä ideallaan Asiakaspalvelukonsepti: ”Entisajan palvelua uuden ajan keinoin”. Hänet palkittiin 2 500 eurolla. Lisäksi kilpailussa palkittiin yleisöäänestyksen voittaja 1 000 eurolla. Palkinnon sai oululainen Juha Tiensyrjä ideallaan ”Käyntiaika Soneran liikkeeseen”.

Sonera Idea11 tuomariston puheenjohtajaksi oli kutsuttu asunto- ja viestintäministeri Krista Kiuru ja jäseninä toimivat johtaja Juha-Pekka Weckström Sonerasta sekä Individual Multicontributor Anssi Vanjoki.

Palkittujen ideoiden valintaan vaikuttivat tuomariston mukaan mm. ideoiden ainutlaatuisuus, luovuus ja innovatiivisuus, hyödyt loppukäyttäjälle ja Soneralle sekä kaupallistettavuus ja toteuttamiskelpoisuus.

Voittaneen idean perusteluissa tuomaristo toteaa sen olevan paitsi innovatiivinen idea, tarjoavan myös asiakkaalle helppoutta, kun jonotus poistuu kokonaan. Hopeaidea tarjoaa välineen kehittää verkkoa. Pronssipalkinnon saanut idea visioi mielenkiintoisen tavan personoida asiakaspalvelua. Yleisön suosikki tuo asiakkaalle vaivattomuutta ja hyvää mieltä.

Juha-Pekka Weckströmin mukaan palkitut ideat tarjoavat käytännönläheisiä keinoja parantaa Soneran asiakaskohtaamisia entisestään. Ne tukevat hyvin palvelustrategiaa, jossa Sonerasta rakennetaan maailmanluokan palveluyritys. Järjestyksessään toinen Soneran järjestämä ideakilpailu saavutti suuren suosion sekä jätettyjen ideoiden määrällä että myös yleisön kiinnostuksella ja äänestysinnolla mitattuna. Kävijöitä Idea11-sivustolla oli yli 25 000.

Lisätietoja loppukilpailuun selvinneistä ja palkituista ideoista osoitteesta www.sonera.fi/idea11

Tatu Tuominen, Viestintäjohtaja, Sonera puh 040 302 4020, etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi