Soneran kuluttajaliiketoiminnan muutosneuvottelut päättyivät

Soneran kuluttajaliiketoiminnan muutosneuvottelut siirtymisestä yhtenäiseen asiakaslähtöiseen toimintamalliin on saatu päätökseen. Muutosten ja uudelleenjärjestelyjen seurauksena työtehtäviä vähenee 13.

Marraskuussa käynnistyneissä yhteistoimintaneuvotteluissa käsiteltiin muutoksia, joiden tavoitteena on parantaa kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusta ja toiminnan tehokkuutta aikaisempaa yhtenäisemmällä asiakkuudenhoitomallilla.

Muutokset johtavat tehtävien päättymiseen, siirtymiseen organisaation sisällä ja uusien tehtävien avautumiseen. Neuvottelujen kokonaisvaikutuksena kuluttajaliiketoiminnasta vähenee 13 tehtävää. Neuvottelujen käynnistyessä muutoksen arvioitiin johtavan 40 työsuhteen päättämiseen. Osana muutoksia Sonera suunnittelee kauppaketjunsa tehostamista sulkemalla alkuvuoden aikana joitakin Sonera Kaupan myymälöitä, jotka sijaitsevat asiakasvirtojen kannalta epäedullisissa paikoissa. Kaupan henkilöstölle pystytään pääsääntöisesti tarjoamaan tehtäviä muista Sonera Kaupoista.

Muutoksella tavoitellaan yksinkertaisempaa, tehokkaampaa ja asiakaslähtöisempää toimintatapaa. Sonera on joulukuun jälkeen ilmoittanut kaikkiaan 110 tehtävän päättymisestä yt-prosessien seurauksena. 14.1. yhtiö ilmoitti organisaation uudistamisesta ja tehostamisesta kahdessa neuvotteluprosessissa, jotka saattavat johtaa 235 tehtävän päättymiseen.

Lisätiedot:

Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tatu Tuominen, puh. 040 3024 020
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi