Soneran myydyimmät matkapuhelimet: Nokia ja Apple jakoivat kärkisijat

Viime kuukausina menestyneet Nokian ja Applen puhelimet jakoivat kärkisijat Sonera Tukun myydyimpien matkapuhelinten listalla. Nokian Lumia 800 ja peruspuhelin C2 sijoittuivat hyvin kampanjoinnin tukemana, ja Samsungin koko viime vuoden tasaisesti myyneet kestosuosikit Galaxy Gio ja Xcover jatkavat edelleen kärjen tuntumassa.

1.    (1.)     Nokia Lumia 800
2.    (2.)     Apple iPhone 5
3.    (3.)     Nokia Lumia 820
4.    (6.)     Nokia C2-01
5.    (4.)     Nokia Lumia 920
6.    (5.)     Apple iPhone 4S
7.    (9.)     Samsung Galaxy Gio
8.    (7.)     Samsung Galaxy Xcover
9.    (8.)     Nokia Lumia 900
10.  (10.)   Samsung Galaxy SIII

”Myydyimpien puhelinten listalla ei tapahtunut kovin suuria muutoksia. Saatavuus vaikutti edelleen Nokian Lumia 920:n menekkiin, ja Samsung Galaxy SIII:n sijoitus nousisi listan puoleenväliin jos perusmallin lisäksi erillisinä seurattavat 4G- ja Mini-mallit huomioitaisiin kokonaisluvussa”, Soneran myyntijohtaja Petri Lahtinen arvioi.

”Viimeaikaisten julkistusten perusteella varsinkin keskihintaisten älypuhelinten valikoimaan on tulossa uusia vaihtoehtoja, mikä varmasti uudistaa myös myydyimpien puhelinten listaa. Uskomme myös vahvan 4G-puhelinten kysynnnän jatkuvan, kun 4G:stä tulee huippupuhelinten vakio-ominaisuus”, Lahtinen sanoo.

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: