Soneran myydyimmät puhelimet: yrittäjät siirtyvät vauhdilla älypuhelinaikaan

Nokia Lumia 800:lle ykkössija, Applelle muut mitalit Sonera Tukun myydyimpien puhelinten listalla. Yrittäjäasiakkaat ovat omaksuneet älypuhelimet nopeimmin kaikista yritysasiakkaista.

Lokakuussa myydyimpien puhelinten listaan vaikutti tavanomaista voimakkaammin mallikohtainen kampanjointi ja mm.uuden iPhone 5:n saatavuus. Nokian Lumia 800 nousi listan kärkeen ja Applen kahta viimeistä mallia myytiin melko tasavahvasti seuraavaksi eniten. Samsungin mallien sijoitukset laskivat hieman muutaman vahvan kuukauden jälkeen.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet lokakuussa (suluissa sijoitus syyskuussa)

1. (3.)       Nokia Lumia 800
  2. (4.)       Apple iPhone 5
  3. (1.)       Apple iPhone 4S
  4. (10.)     Nokia Lumia 900
  5. (5.)       Samsung Galaxy Xcover
  6. (6.)       Samsung Galaxy SIII
  7. (7.)       Nokia Lumia 610
  8. ( - )       Nokia C2-01 Black
  9. ( - )       Nokia 113
  10. (2.)       Samsung Galaxy Gio

Yrittäjät siirtyneet vauhdilla älypuhelinten käyttäjäksi

Soneran yrittäjäasiakkaiden TOP 5-listalla on ainoastaan älypuhelimia. ”Olemme onnistuneet viestimään yritysasiakkaille älypuhelinten hyödyistä työnteon tehostajana. Suomalaiset pienyrittäjät ovat edelläkävijöinä ruvenneet hyödyntämään älypuhelimella sähköpostia sekä muita työtä tehostavia sovelluksia. Myös viihteellisempi käyttö näkyy yrittäjien puhelimen käytössä Angry Birdsin pelaamisena, musiikin kuunteluna Spotifyllä ja valokuvien jakamisena sosiaalisessa mediassa”, iloitsee Tanja Piha Soneralta.

Yrittäjäasiakkaiden myydyimmät puhelimet lokakuussa

1. Apple iPhone 5
2. Nokia Lumia 800
3. Apple iPhone 4S
4. Nokia Lumia 900
5. Samsung Galaxy Xcover

Applen puhelimet nousivat yrittäjäasiakkaiden myyntilistan kärkitiloille, mutta myös Windows- ja Android-laitteet kiinnostavat asiakkaita. ”Myynti Applen, Samsungin ja Nokian älypuhelinten välillä on äärimmäisen tasaväkistä. Uskomme älypuhelinmyynnin vauhdittuvan entisestään yrityskäytössä loppuvuoden aikana, kun markkinoille tulee enemmän Windows 8 –älypuhelimia. Lisäksi tablet-myynnissä myynti kiihtyy joulua kohti ja asiakkaat usein haluavat tabletin ja älypuhelimen samasta ekosysteemistä”, Piha valottaa tulevaisuuden näkymiä.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: