Soneran myydyimmät puhelimet 2014: iPhonet kärjessä

Applen iPhonet nousivat kärkeen vuoden 2014 puhelinmyynnissä. Joulumarkkinaa hallitsivat kampanjalaitteet ja kohtuuhintaiset älypuhelimet.

Apple iPhone oli Soneran myyntitilastojen perusteella vetovoimaisin matkapuhelinmerkki vuonna 2014. Vuoden myydyimmäksi puhelimeksi noussut iPhone 5S oli joka kuukausi Soneran kolmen myydyimmän puhelimen joukossa, ja jokin iPhone-malleista oli myyntilistan ykkösenä 11 kuukautena päättyneenä vuonna. Kesällä loppuun myyty iPhone 4S saavutti kakkostilan vuoden myydyimpien listalla.

Vuosituloksissa näkyy Samsung- ja Nokia-puhelinten myynnin jakautuminen useammalle laitteelle. Samsung Galaxy Trend ja Lumia 625 olivat molemmat tasaisesti lähes koko vuoden myyneitä puhelimia. Näiden kohtuuhintaisten mallien suosio vain vahvistui loppuvuotta kohti.

Soneran vuoden 2014 myydyimmät puhelimet

1. Apple iPhone 5S
  2. Apple iPhone 4S
  3. Samsung Galaxy Trend+
  4. Nokia Lumia 625
  5. Apple iPhone 6

Soneran myydyimmät puhelimet joulukuussa (suluissa sijoitus marraskuussa)

1. (1.)    Apple iPhone 6
  2. (3.)    Apple iPhone 5S
  3. (5.)    Samsung Galaxy S4 4G+
  4. (2.)    Nokia Lumia 625
  5. (9.)    Samsung Galaxy S5
  6. ( - )    Samsung Galaxy Trend+
  7. (8.)    Nokia Lumia 930
  8. ( - )    Nokia Lumia 735
  9. (7.)    Sony Xperia Z1 Compact
  10. ( - )    Apple iPhone 5C

”iPhonet olivat selvästi tämän joulun ykköslahjoja. Myydyimpien puhelinten listaan vaikutti merkittävästi joulukampanja, jossa tietyllä liittymä- ja puhelinyhdistelmällä sai lisäksi muhkean Marshall-kaiuttimen mukaan pakettiin. Loppuvuoden trendin mukaisesti myös kohtuuhintaiset, vuoden mittaan tasaisesti myyneet älypuhelimet Samsung Galaxy Trend ja Lumia 625 pärjäsivät hyvin ilman tätä Marshall-apuakin”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti:
etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: