Soneran neuvottelut toimintojen tiivistämisestä päätökseen

Neuvottelut Soneran toimintojen tiivistämisestä ja laajakaistaliiketoiminnan teknologiayksikön henkilöstövähennyksistä ovat päättyneet. Lopputuloksena 60 tehtävää siirtyy uusille paikkakunnille ja teknologiayksiköstä vähenee 20 tehtävää.

Neuvottelujen käynnistyessä arvioitiin 60 tehtävän siirtyvän ja 35 tehtävän päättyvän.

Tehtävien siirtyminen koskee teknologiayksikön tehtäviä Oulussa, Kuopiossa, Lappeenrannassa ja Vaasassa. Tarkoituksena on siirtää tehtävät Helsinkiin, Tampereelle tai Jyväskylään. Lisäksi Lappeenrannasta siirtyy 14 Soneran muiden yksiköiden tehtävää paikkakunnille, joissa näillä yksiköillä on enemmän toimintoja. Sonera jatkaa Lappeenrannassa edelleen Kauppakadun Sonera Kaupan, yritysmyynnin ja tytäryhtiö Datainfon toimintoja. Päättyvät 20 tehtävää sijaitsevat eri puolilla Suomea.

Toimintojen tiivistämisen tavoitteena on hyödyntää paremmin ison kansainvälisen yrityksen osaamis- ja mittakaavahyötyjä. Laajakaistaliiketoiminnan globaali teknologiayksikkö keskittää toimintoja kaikissa maissa harvemmille paikkakunnille, jotta yli rajojen toimivien yksiköiden johtaminen helpottuisi. Tiiviimpi toimintamalli mahdollistaa myös tehokkaamman tiimien toiminnan ja parantaa mahdollisuuksia osaamisen ja tiedon jakamiseen, esimiestyöhön ja työnkiertoon. Myös Lappeenrantaa koskevilla muutoksilla pyritään tehokkaampaan tiimityöskentelyyn, sillä paikkakunnalla on pääsääntöisesti yksittäisiä, yksiköstään maantieteellisesti erillään sijaitsevia tehtäviä.

Lisätiedot: Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tatu Tuominen, puh.040 302 4020

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi