Soneran printtimainonta herää eloon puhelimessa

Lehteen painettu Soneran mainos muuttuu silmänräpäyksessä eläväksi kuvaksi ja ääneksi, kun sitä katsellaan älypuhelimen näytön läpi. Tämän mahdollistaa Aurasman älypuhelinsovellus, joka tunnistaa median suoraan kuva-aiheesta.

Uusi mobiiliteknologia yhdistää tulevaisuudessa perinteisen mainonnan, kuvan, videon, animaation, äänen sekä internetin. Asiakkaan asiointi helpottuu, kun hän voi välittömästi älypuhelimen kautta tarttua mainoksen tarjoukseen. Sonera otti Aurasman tekniikan käyttöön ensimmäisenä Suomessa tällä viikolla alkaneessa printtimainonnassa.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisia kokemuksia myös mainostemme kautta. Perinteisen printtimainonnan yhdistäminen älypuhelimen ominaisuuksiin sopii Soneran edelläkävijän rooliin hyvin luontevasti”, sanoo Soneran mobiilipalveluiden markkinoinnista vastaava Kimmo Kivisilta.

Lataamalla ilmaisen Aurasma Lite -sovelluksen AppStoresta tai Android Marketista, voi normaalin printtimainoksen kokea aivan uudella tavalla. Sovellus toimii älypuhelimen kameralla, joka tunnistaa ennalta määritellyn kuvan printtimainoksesta jonka jälkeen sovellus käynnistää internet-yhteyden kautta halutun sisällön suoratoiston puhelimen näytöllä

Soneran konseptissa käytetään "triggerinä" iPhone 4S -kokosivun ilmoitusta, jonka avulla sovelluksen kautta voi katsoa Spotify Premiumia esittelevän videon. Ruutua klikkaamalla sovellus avaa puhelimen nettiselaimen ja siirtää katsojan Soneran verkkokauppaan mainokseen liittyvän tarjouksen kohdalle.

Lehtimainokset eläväksi kuvaksi muuttava voima on Eficoden Suomeen tuoma Autonomyn Aurasma-teknologia.

Aurasman luoma lisätty todellisuus on Pohjoismaissa vielä verrattain tuntematon, mutta maailmalla se näkyy jo lehtien sivuilla.

Lisätietoja: Sonera, mobiilipalvelut, markkinointijohtaja Kimmo Kivisilta, puh. 040 0701111, etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Viestin lopussa Soneran mainos

Tietoa Eficodesta
Eficode Oy on vahva suomalainen vuonna 2005 perustettu IT-palvelutalo. Eficoden tarjoamaan kuuluvat räätälöidyt ohjelmistoprojektit, ohjelmistotuotannon tehostaminen, Autonomyn tuotteisiin liittyvät palvelut, konsultointi sekä tuki ja ylläpito. www.eficode.fi