Soneran trenditutkimus siirtyy älypuhelinaikaan

Soneran trenditutkimus siirtyy älypuhelinaikaan Sonera Trends -sovelluksen myötä. Uuden sovelluksen avulla matkapuhelinkäyttäjät pääsevät vaikuttamaan alan trendeihin ja seuraamaan tutkimustuloksia.

Sonera Trends-sovelluksen myötä TeliaSoneran trenditutkimus muuttuu vuosittaisesta selvityksestä jatkuvaksi digitaaliseksi vuoropuheluksi. TeliaSonera on julkaissut yleisimmissä matkapuhelimissa toimivan Trends-tutkimussovelluksen kahdessatoista maassa Euroopassa ja Aasiassa.

TeliaSonera on teettänyt vuosittaisen trenditutkimuksen Pohjoismaissa, Liettuassa ja Kazakstanissa viitenä vuotena. Trenditutkimuksella selvitetään ja ennustetaan alan tulevia trendejä, ja vaikka ennusteet ja analyysit ovat olleet ajan hermolla, vanhenevat kerran vuodessa toteutettavan tutkimuksen tulokset varsin nopeasti.

Televiestintätoimiala kehittyy ja muuttuu jatkuvasti. Trenditutkimuksen menetelmiä kehittämällä Soneran tavoitteena on julkaista ajankohtaista tietoa telealan trendeistä useamman kerran vuodessa.

Sonera Trends –sovellus on ladattavissa iPhoneen sekä Android- ja Symbian-puhelimiin. Sovelluksen avulla käyttäjä pääsee vastaamaan käynnissä oleviin kyselyihin ja tutustumaan tutkimustuloksiin eri maista. Tutkimukseen voi vastata myös www-sivuilla.

Sonera Trends internetissä: www.sonera.fi/trends

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: