Suomalaiset uskovat Suomen euroviisuvoittoon

Sonera kysyi Trends-kyselyssään mielipidettä viisuvoittajasta. Jopa 31% vastaajista uskoo Suomen viisuvoittoon, kolmen kärkeen veikattiin myös Tanskaa ja Ruotsia. Vastaajista 46% voisi seurata viisufinaalia älypuhelimella.

Soneran Trends-kyselyyn vastanneista 227 suomalaisesta 31% luottaa siihen, että Suomen Krista Siegfrids kappaleellaan Marry Me voittaa Euroviisut Malmössa 18.5. Suomen voiton lisäksi vastaajat luottavat myös muihin Pohjoismaisiin artisteihin. Tanskaa veikkasi voittajaksi 11% ja isäntämaa Ruotsia 7% vastaajista.

Voittajasuosikkien TOP 5

1.    Suomi 31%
2.    Tanska 11%
3.    Ruotsi 7%
4.    Norja 6%
5.    Saksa 2%

Sonera tiedusteli panelisteilta myös miltä päätelaitteilta vastaajat voisivat seurata Euroviisuja. Vastaajista 93% suosii perinteistä televisiota, mutta myös kannettavat laitteet näkyvät vastaajien mieltymyksissä. 46% vastaajista kertoi voivansa seurata viisufinaalia älypuhelimella, ja 34% vastaajista tabletilta. Tietokone on mieluisa katseluväline 48% vastaajista. Tämä tukee Soneran viime kesänä tekemän tutkimuksen tuloksia, jonka mukaan jo 43 % katsoo TV-sisältöjä kannettavalla tietokoneella. Nuorten osuus on vielä suurempi, sillä 18-24-vuotiaista jopa 68 % seuraa televisio-ohjelmia kannettavalla tietokoneella. Lue tiedote täältä.

Sonera mukana rakentamassa historian interaktiivisimpia Euroviisuja

TeliaSonera toimii yhteistyökumppanina vuoden 2013 Eurovision laulukilpailussa, ja myös Sonera on mukana euroviisuhuumassa. TeliaSoneran ja sen paikallisten brändien tavoitteena on, että tämän vuoden Euroviisut ovat sen historian interaktiivisimmat ja näkyvät kaikissa näyttöpäätteissä.

Sonera Trends

Euroviisut 2013 Sonera Trends -kysely toteutettiin 16.5. – 17.5.2013 ja siihen vastasi 227 Trends-vastaajaa.

Vuonna 2011 käyttöönotettu Sonera Trends on kansainvälinen trenditutkimussovellus. Trends on työkalu jatkuvaan vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa ja samalla tapa tutkia televiestintäalan muuttuvia trendejä. Sonera Trends tuottaa hyödyllisiä ja ajantasaisia trendianalyysejä kyselytutkimusten ja pikagallupien avulla.

Trends-sovelluksen voi ladata Android,- iPhone- ja Symbian-laitteisiin, ja tutkimuksiin voi osallistua myös internetissä. Trends on ilmainen ja vapaasti saatavilla.

Tutustu Sonera Trends-tutkimussovellukseen: www.sonera.fi/trends

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi