Uudet Sonera Sopiva –matkapuhelinliittymät sisältävät Pohjolan ja Baltian liikenteen kotimaan hinnalla

Sonera lanseeraa 8.8. uuden liittymäkokonaisuuden matkapuhelinasiakkaille. Sonera Sopiva on liittymä, johon ensimmäistä kertaa Suomessa sisältyy matkapuhelimen ulkomaankäyttöä samaan hintaan kuin kotimaassa. Kuvaviestit ja videopuhelut sisältyvät paketteihin tekstiviestien ja puheminuuttien hinnalla.

Sonera Sopiva -liittymässä puhe-, viesti- ja nettipaketit toimivat Pohjolassa ja Baltiassa* kuten kotimaassa, eli käyttävät kotimaan paketteja samaan hintaan. Puheluissa tämä koskee soittoja Suomeen ja kyseisiin maihin. Vastaanotetuista puheluista ei peritä vastaanottomaksua.

Pohjoismaissa ja Baltiassa kuin kotona

Sonera Trends –kyselytutkimuksen mukaan vain 14 % vastaajista oli tyytyväisiä matkapuhelimen käyttöön ulkomailla. Neljännes vastaajista käytti matkapuhelinta ulkomailla vain vähän, ja 40 % mielestä se on liian kallista. Erityisesti mobiilinetin käyttö arveluttaa, sillä lähes 90 % vastaajista oli huolissaan tiedonsiirron kustannuksista ulkomailla. Ulkomaan hinnoittelu koskettaa suomalaisia laajasti, sillä Tilastokeskuksen matkailutilaston mukaan Suomesta tehtiin vuonna 2011 kaikkiaan 4,7 miljoonaa vapaa-ajan ja työmatkaa Pohjoismaihin ja Baltiaan.

”Olemme laskeneet verkkovierailuhintoja Euroopassa jo aiemminkin, mutta nyt haluamme vapauttaa suomalaiset käyttämään matkapuhelinta tärkeimmissä matkakohteissamme kuin kotonaan, ilman huolia kustannuksista”, sanoo Soneran matkaviestintäpalveluista vastaava johtaja Marek Hintze.

Edulliset, selkeät ja muokattavat pakettivaihtoehdot

Kilpailukykyisesti hinnoitellussa Sonera Sopivassa on kuusi peruspakettia ja kaksi erikoispakettia tekstiviesti- ja tablettikäyttöön. Jokaisessa paketissa on mukana puhetta, viestejä ja netti. Valmiita paketteja voi tarpeen mukaan myös muokata.

”Uudistuksen johtavana ajatuksena on tarjota helposti valittavia paketteja joita kuitenkin voi muokata tarpeen mukaan. Samat paketit ovat tarjolla myös ilman määräaikaista sopimusta, sillä kaikki asiakkaat eivät halua sitoutua sopimuksella operaattoriin ”, sanoo Soneran matkaviestintäpalveluista vastaava johtaja Marek Hintze.

Sonera Sopivalla käyttäjä voi hyödyntää uusien älypuhelinten mahdollisuuksia täysmittaisesti, sillä Sopivan puhepaketit pitävät sisällään myös videopuhelut ja viestipakettiin kuuluvat sekä teksti- että multimediaviestit. Liittymän puhepakettiminuutit veloitetaan sekuntipohjaisesti, eikä puheluista peritä aloitusmaksuja. Pakettivaihtoehtojen lisäksi tarjolla on myös kotimaan käyttöön tarkoitettu minuutti- ja kappalehinnoiteltu liittymä.

* Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: