Uusi 4G-modeemi tuo nopeat yhteydet kotiin ja toimistoon

Sonera tarjoaa 4G-verkossa käytettäväksi uutta Huawein modeemia, joka jakaa nopean laajakaistayhteyden langattomasti jopa 32 käyttäjälle.

Huawein E593 Router –modeemilla voi helposti yhdistää kodin tai pienen toimiston Soneran huippunopeaan 4G-verkkoon. Modeemi jakaa internet-yhteyden käyttäjille luomalla wlan-verkon, johon voi kerralla liittyä jopa 32 käyttäjää.

Modeemi toimii kaikilla käytössä olevilla 4G-ja 3G-verkon taajuuksilla ja tekniikoilla. Helposti käyttöönotettavalla ja siirrettävällä laitteella saa nopeasti luotua langattoman internet-yhteyden aina nopeimmassa tarjolla olevassa verkossa. Laitteessa on liitäntämahdollisuus myös ethernet- ja usb-kaapelille.

”4G-verkon nopeudesta riittää hyvin jaettavaksi useammalle käyttäjälle. Pienikokoinen modeemi on helppo sijoittaa mobiiliverkon kannalta parhaan yhteyden tarjoavaan paikkaan tarvittaessa lisäantennilla vahvistettuna. 4G-modeemi on erinomainen ratkaisu esimerkiksi pienyritykselle ja liikkuvalle toimistolle – useammankin käyttäjän nopeat yhteydet kulkevat kätevästi mukana,” sanoo yritysten mobiilipalveluista vastaava johtaja Pasi Mehtonen Soneralta.

4G-verkkoa käytetään huippunopeaan langattomaan tiedonsiirtoon kannettavalla tietokoneella ja nettitikulla. Nopeuden ja alhaisen vasteajan ansiosta seuraavan sukupolven matkaviestinverkko mahdollistaa mm. liikkuvan kuvan, tv-palveluiden ja monien ammattisovellusten vaivattoman käytön liikkeessä.

Soneran 4G-verkon maksiminopeus on 100 Mbit/s. Normaalitilanteessa nopeuden vaihteluväli on 20-80 Mbit/s. Suomen laajin 4G-verkko toimii jo Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Tampereella, Turussa ja Oulussa.

Sonera tarjoaa Huawei E593 –modeemia ja Täysnetti 4G-tiedonsiirtopalvelua hintaan 39,90 €/kk (24 kk sopimus).

Huawei E593:

Verkot: 2G, 3G (taajuudet 900/2100 MHz), 4G (LTE-taajuudet 800, 900, 1800, 2100, 2600 MHz).

Nopeudet: 4G-verkossa verkosta 100 Mbit/s, verkkoon 50 Mbit/s, 3G-verkossa 42.2 / 5.76 Mbit/s.

Mitat:190 mm × 35 mm × 176 mm (n. 500g)

www.sonera.fi/4G

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi