Vuoden 2016 puhelinmyynti alkoi iPhonen johdolla

Vuoden 2016 puhelinmyynti käynnistyi Applen uutuusmallin johdolla. Sesonkikampanjoinnin hännät ja puhelinuutuudet näkyivät Soneran tammikuun myydyimpien puhelinten listalla.

Apple iPhone 6s johtaa vuoden 2016 matkapuhelinmyyntiä Soneran tammikuun myyntitilastojen perustella. Kärjen tuntumassa jatkoivat myös Samsungin Galaxy J5, yritysasiakkaiden suosima Lumia 640 ja Applen iPhone 5s. Huawei Honor on vakiinnuttanut paikkansa listalla ja uutuus-Lumia 950 nousi täydentämään Microsoftin mallien sarjaa myydyimpien puhelinten joukossa.

Päättyneen sesongin trendit lupailevat vilkasta vuotta laitekauppaan. Puhelinten lisäksi myös lisätarvikkeet kiinnostavat suomalaisia.

Edistyneiden älypuhelinten ostajat hankkivat yhä useammin suojakalvoja ja flip-wallet-koteloita puhelimen suojaksi. Lisäksi musiikin ystävät ostavat laadukkaita kuulokkeita puhelimen kanssa käytettäväksi”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet tammikuussa (suluissa sijoitus joulukuussa)

1. (1.) Apple iPhone 6s
  2. (2.) Samsung Galaxy J5
  3. (4.) Microsoft Lumia 640
  4. ( - ) Samsung Galaxy A5
  5. (3.) Apple iPhone 5s
  6. ( - ) Microsoft Lumia 550
  7. (7.) Huawei Honor 7
  8. ( - ) Microsoft Lumia 950
  9. (5.) Samsung Galaxy A3
  10. (9.) Samsung Galaxy S5 Neo

”Tammikuusta tuli vahvin Lumia-kuukausi pitkään aikaan Microsoftin loppuvuonna uudistuneen valikoiman tukemana. Samsungin suhteellisen vahva esitys perustui ennen kaikkea vuodenvaihteen yli jatkuneisiin sesonkikampanjoihin, ja Applelle kuukausi oli tavanomaisen hyvä. Kaiken kaikkiaan tasapainoinen lista kertoo siitä, että asiakkailla on tällä hetkellä paljon hyviä puhelinvaihtoehtoja usealta valmistajalta” Saranpää sanoo .

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti: