YIT ja TeliaSonera aloittavat yhteistyön – Cygate vastaa jatkossa YIT:n Suomen konesalien palvelutuotannosta

YIT ja TeliaSonera ovat tehneet IaaS-pilvipalvelua koskevan sopimuksen. Sopimuksen myötä YIT luopuu omasta konesalista ja palvelutuotanto siirtyy TeliaSoneran Suomen tytäryhtiön Cygate Oy:n hallinnoimaan yksityiseen pilveen.

YIT on valinnut TeliaSoneran ja heidän Suomen tytäryhtiönsä Cygate Oy:n strategiseksi kumppanikseen. Merkittävän kokoinen sopimus tarkoittaa käytännössä YIT:n palvelutuotannon siirtoa Cygate Oy:n yksityiseen pilvikapasiteettiin.

”Tämä on meille oikea aika siirtää palvelutuotanto IaaS-pilveen. Tämä ratkaisu tehostaa palveluidemme joustavuutta ja skaalautuvuutta sekä parantaa liiketoimintamme jatkuvuudenhallintaa”, kertoo YIT:n IT-infrastruktuurista vastaava johtaja Jukka Vänttinen.

Taustalla vankka kokemus

TeliaSoneralle ja Cygate Oy:lle YIT:n kanssa solmittu sopimus on merkittävä. Sen myötä neljä YIT:n työntekijää siirtyy Cygate Oy:n palvelukseen.

”Meillä on kokemusta ja osaamista palvelinten ja palvelinsalien ulkoistamisesta sekä niiden korkean tietoturvan ylläpitämisestä. YIT:n kanssa tehty sopimus vahvistaa osaamistamme tällä alueella”, sanoo Cygate Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

”Rakennamme Pohjoismaiden moderneinta datakeskusta Pitäjänmäkeen, Helsinkiin.
Datakeskus parantaa digitaalisen liiketoiminnan mahdollisuuksia Suomessa ja varmistaa osaltaan, että sen tuoma hyvinvointi pysyy Suomessa. Tavoitteenamme on myös yhdistää yksittäisiä konesaleja tähän kokonaisuuteen. Jatkossa myös YIT:n palvelutuotanto siirtyy osaksi tätä kokonaisuutta”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnan johtaja Petri Niittymäki.

Ilkka Äyräväinen, toimitusjohtaja, Cygate
Puh. 040 302 2049
Email: etunimi.sukunimi@cygate.fi

Petri Niittymäki, johtaja, Yritysliiketoiminta, Sonera