BRAVIA on kuin ikkuna todellisuuteen

Sonyn uusissa televisioissa on kaikkien aikojen paras kuva, ääni ja muotoilu

• 4K X-Reality PRO ja uusin X-Reality PRO varmistavat hienoimpien kuvallisten yksityiskohtien toistumisen
  • Uudet, pienemmät ja edullisemmat 4K LED -televisiomallit
  • Värien uusi maailma TRILUMINOS-näyttötekniikalla
  • Kuulas, sävykäs ja täyteläinen äänentoisto
  • Helppo yhteys älypuhelimeen tai tablettiin
  • Sense of Quartz -muotokieli on tyylikkään pelkistetty

Sonyn uusi kaikkien aikojen paras BRAVIA-sarja näyttää katsojalleen televisio-ohjelmien koko kauneuden, draaman ja jännityksen. Upea kuva ja sykähdyttävä ääni yhdistyvät mukaansatempaavaksi televisioelämykseksi. Katsemiskokemusta tehostaa BRAVIAn vaivaton ohjaaminen myös älypuhelimella tai tabletilla. Sense of Quartz -tyyli avaa television muotoilussa uuden aikakauden ja tuo mihin tahansa oleskelutilaan hienostunutta karismaa.

Yksityiskohdat aidompina kuin koskaan

Kun olet kerran kokenut 4K-kuvaelämyksen, paluuta takaisin ei ole. Sony johdattaa katsojansa uskomattomaan tarkkaan 4K-videomaailmaan, joka tuo televisiokuvan ennennäkemättömän lähelle todellisuutta. Tehokas 4K X-Reality PRO -kuvankäsittelytekniikka mahdollistaa niin Blu-ray Disc™ -levyjen, televisiolähetysten kuin nettivideoiden katselun huimalla 4K-resoluutiolla. Neljä kertaa nykyistä Full HD -kuvaa tarkempi 4K-tekniikka, jonka erottelu on peräti 3840 x 2160 pikseliä, muuttaa unelmiesi katselukokemuksen todeksi.

Sony julkaisi ensimmäisen 84-tuuman 4K-televisionsa syksyllä 2012. Nyt mallistoa laajennetaan käsittämään myös 65- ja 55-tuumaisia X90-sarjan 4K LED -televisioita.

Paras kuvanlaatu kaikista lähteistä

Uusin X-Reality PRO -kuvanmuokkauspiiri analysoi ja selkeyttää videokuvan yhtenäistämällä pikselikuvioita muistiin tallennetun tietokannan avulla. Olipa kuvanlähde sitten elokuvatiedosto tai älypuhelimen valokuva, television ruudulla kuva näyttää aina mahdollisimman hyvältä.

Rikkaat ja virheettömät värit

Sonyn ainutlaatuinen TRILUMINOS-tekniikka syventää ja laajentaa värimaailmaa – jopa vaikeasti toistettavia punaisen ja smaragdinvihreän sävyjä. Kaikki kohteet kimaltavista merimaisemista kukkiin ja vihreisiin niittyihin näyttävät entistä eloisammilta ja sävykkäämmiltä. Taivas on sinisempi ja ihmisten kasvot toistuvat luonnollisin, pehmein sävyin.

Sony on integroinut ainutlaatuiseen näyttötekniikkaansa QD Vision -yhtiön optisen Color IQ -komponentin (*1), ja tuloksena on saatu entistä laajempi väriavaruus. Uusien BRAVIA-televisioiden kuva onkin hämmästyttävän aidontuntuinen, kuin kirkas ikkuna ulos.

Sykähdyttävä ääni, joka kuuluu ja tuntuu

Sonyn ainutlaatuinen Signal-to-Sound-äänitekniikka muokkaa jokaisesta katseluhetkestä entistä todellisemman. Edistyksellinen prosessointitekniikka palauttaa, optimoi ja jalostaa äänisignaalit sopivaksi niin räiskyvään musiikkiin kuin hiljaiseen dialogiin virittäen audiovisuaalisen elämyksen huippuunsa.

Yhdistä puhelimeen tai tablettiin vain yhdellä kosketuksella

Mobiililaitteiden ja television yhdistettävyys tekee uudesta BRAVIA-sarjasta entistä älykkäämmän ja viihdekokemuksesta vaikuttavamman kuin koskaan. Ohjelmien nauhoittaminen ja ohjelmaoppaiden sekä ohjelmiin liittyvien sisältöjen selailu onnistuu uudella TV SideView -sovelluksella, joka on saatavilla sekä Android- että iOS-käyttöjärjestelmille.

Luo vaivattomasti langaton yhteys NFC-tekniikalla varustettujen Xperia-älypuhelimien ja One-touch Remote -kaukosäätimen välillä koskettamalla laitteita toisiinsa lyhyesti. Tämän jälkeen älypuhelimen sisällön voi näyttää langattomasti myös BRAVIA-televisiossa – mikä loistava keino nauttia valokuvista, videoista, peleistä ja sovelluksista isolla TV-ruudulla!

Sense of Quartz – kauneus ja äly yhdessä

Sense of Quartz -tyyli on nyt Sonyn televisiomuotoilun perusta, jossa ajattomat geometriset muodot sulautuvat tasapainoisesti toisiinsa. Televisio on muodoltaan saumattoman suorakulmainen kappale, joka ikään kuin leijuu pyöreän, puhtautta ja yksinkertaisuutta ilmentävän jalustan yllä. Kappaleet kiinnittyvät toisiinsa älykkään ytimen kautta, joka välittää katsojan antamat komennot himmeästi hohtavaan värivaloon television etupaneelissa, Sony-logon alle.

Upea BRAVIA-uutuussarja on saatavilla Suomessa keväällä 2013, ja 55- ja 65-tuumaiset X9005-mallit tulevat myyntiin kesän aikana. Uutuustelevisioiden hinnat ovat vielä vahvistamatta.

Vuoden 2013 BRAVIA LCD TV -sarjan
tärkeimmät tekniset tiedot (englanniksi):

X9005-malli

• Saatavissa 65- ja 55-tuumaisena
  • 4K (3840x2160 resolution)
  • 4K X-Reality PRO

• Screen Mirroring
  • TV Side View
  • MHL (Mobile High-definition Link)

(*1) Color IQ™ on QD Visionin kehittämä edistyksellinen valoa säteilevä puolijohdeteknologia. Color IQ™ ja Color IQ -logo ovat QD Vision, Inc. tuotemerkkejä. Lisätietoja: www.sony.net/infociq

Tuotekuvia on ladattavissa osoitteessa:

www.sonynordicimages.net

Torbjörn Sjöving, Sony Nordic, Product manager

p. +46 70 996 66 00
torbjorn.sjoving@eu.sony.com

Lisätietoja ja tuotenäytepyynnöt:
Jonna Varhama
Viestintätoimisto Manifesto

sony@manifesto.fi

Sony, yksi maailman johtavista kuluttajatuotteiden valmistajista, tarjoaa kokonaisvaltaisen viihdekokemuksen elektroniikka-, puhelin-, musiikki- ja kuvateknologiatuotteilla sekä Sony Entertainment Network -palvelulla. Sony tunnetaan audiovisuaalisista tuotteistaan, jotka soveltuvat sekä kuluttajille että ammattilaisille, kuten BRAVIA™ LCD-teräväpiirtotelevisioista (HD), Cyber-shot-digitaalikameroista, Handycam® -videokameroista, digitaalisista “α” (Alpha) SLR-kameroista, Xperia™-tableteista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattimaisista 3D HD -tuotantolaitteista.

Lisätietoja Sony Europesta osoitteessa:
www.sony-europe.com. Lisätietoja Sony Corporationista osoitteessa: www.sony.net

”Sony”, ”WALKMAN”, ”VAIO”, ”Cyber-shot”, ”Handycam”, “α”, “Exmor”, “BRAVIA” ja “XDCAM” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muut mainitut tavaramerkit on rekisteröity omille omistajilleen.