Ensiluokkaista suorituskykyä ja kannettavuutta; kattavaa kuvausta laajakulmasta telekuvaukseen

Ensiluokkainen ja monipuolinen kompaktikamera Cyber-shot™ RX10 tarjoaa DSLR-tason luovuutta ilman tarvetta vaihdettaville objektiiveille

• Carl Zeiss Vario-Sonnar T* 24-200mm (35mm vastaava) zoom-objektiivi, jossa kirkas F2.8 suurin mahdollinen aukko kaikilla polttoväleillä
  • Erinomainen kuvanlaatu rikkailla yksityiskohdilla 20,2 megapikselin 1,0-tyypin taustavalaistulla Exmor R ™ CMOS -kennolla
  • Uusi BIONZ X™ -prosessori tarjoaa noin 3 x nopeamman prosessoinnin ja uuden aluekohtaisen kohinanvaimennuksen
  • Nopea, hiljainen ja tarkka kontrastintunnistus automaattitarkennuksessa yhdessä Direct Drive SSM:n kanssa.
  • Full HD (1920x1080 - 60p/25p) videot PASM-ohjauksella ja ammattilaistyylin XLR-liitäntä ulkoiselle mikrofonille
  • Uusi 1440k pisteen OLED Tru-Finder™ -etsin ja 3.0-tyypin kallistuva LCD-näyttö WhiteMagic -tekniikalla
  • 4K-valokuvan ulostulo ja tuki TRILUMINOS-näytölle
  • Helppo yhdistettävyys älypuhelimiin ja tabletteihin NFC One Touch ja Wi-Fi-yhteydellä

Todellinen kannettavuus ei tarkoita kuvanlaadusta tai luovista toiminnoista tinkimistä tai käytettävyyttä, jota odottaisi kookkaimmilta kameroilta.

Sonyn uusi “bridge-kamera” DSLR-harrastajille, Cyber​​-shot RX10, tarjoaa erinomaisen kuvanlaadun ilman, että valokuvauskeikalle tarvitsisi pakata mukaan kameran rungon lisäksi useita objektiiveja.

Kiinteä Carl Zeiss Vario-Sonnar T * 24-200mm (35mm vastaava) F2.8-objektiivi tarjoaa erinomaisen selkeyden ja erotuskyvyn, joita odottaisi yleensä vaihdettavilta objektiiveilta. Monipuolisen laajakuvasta telekuvaan vaihtelevan zoomin ansiosta RX10 on luonnollinen kumppani tunnelmallisissa muotokuvissa, dramaattisissa maisemissa, luonnossa, katumaisemissa ja luonnonvaloisissa sisätiloissa. Mahdollisuus tarkentaa vain jopa 3 cm:n etäisyyksillä tekee siitä ihanteellisen myös yksityiskohtaiseen makrokuvaukseen hyönteisistä, kukista ja monesta muusta.

Kirkas F2.8 suurimmalla mahdollisella aukolla koko zoomausalueella antaa lisää kirkkautta, jota odottaisi ensiluokkaisilta vaihdettavilta objektiiveilta. Kameralla on mahdollista kuvata himmeässä valaistuksessa korottamatta ISO-asetuksia sekä luoda sulavia, pyöreänmuotoisia epätarkkoja taustaefektejä (‘bokeh’), joita tehostaa 7-levyinen iirishimmennin. Optinen SteadyShot -kuvanvakain auttaa selkeämpien, terävämpien kuvien saavuttamisessa käsivaralla kuvattaessa - jopa pidemmillä polttoväleillä, jolloin kädellä puristaminen on yleensä haaste stabiloimattomalle optiikalle.

Cyber-shot RX10 -kameraa on mukava käsitellä ja siinä on runsas valikoima manuaalisesti tehtäviä säätöjä - siksi se tuntuukin tutulta kaikille, jotka ovat käsitelleet DSLR-kameraa. Kameran kiinteä objektiivi tarjoaa erinomaisen kuvanlaadun sopusoinnussa suuren ja herkän kuvakennon sekä kehittyneen BIONZ X -prosessorin kanssa, jonka myötä prosessointinopeus on nyt noin kolme kertaa parempi verrattuna edelliseen BIONZ-prosessoriin.

Kiitosta saaneesta DSC-RX100 II -kamerasta tuttu 20.2 tehollisen megapikselin (noin) 1,0-tyyppinen taustavalaistu Exmor R CMOS -kenno on noin neljä kertaa suurempi kuin tavallisessa kompaktikamerassa. Upea kuvantarkkuus ja rakenteen kuvaus ovat parantuneet edelleen kehittyneen BIONZ X –prosessorin ansiosta.  Se tuo mahdollisuuden uusien yksityiskohtien lisäämiselle, aluekohtaiselle kohinanvaimennukselle ja tärinänvaimennusteknologioille puhtaampien, kauniimpien ja yksityiskohtaisten ​​kuvien saavuttamiseksi.

Automaattitarkennus on nopea ja reagoiva, kiitos uuden Direct Drive SSM -mekanismin, joka toimii yhdessä Exmor R CMOS -kennon ja BIONZ-X –prosessorin kanssa. Lukittava automaattitarkennus seuraa tarkasti liikkuvia kohteita, ja pitää kuvauskohteen tarkennettuna, vaikka kohde katoaisi hetkeksi kuvaruudusta ja ilmestyisi sitten takaisin. Uudenlainen Eye AF -automaattitarkennus takaa terävät muotokuvat, joissa kuvattavan silmät ovat aina terävät, vaikka hän ei katsoisi suoraan kuvaajaan. Lisäksi voit valita mieleisesi kehyksen kolmesta eri kokovaihtoehdosta. Tämä vähentää riskiä vahingossa tehtyihin tarkennusvirheisiin kuvattaessa erittäin pieniä kohteita, kuten makrokuvia hyönteisistä.

Virheettömän still-kuvauksen vastapainona kamerassa on myös yhtä vaikuttavat valmiudet elokuvaharrastajille. Uusi tehokas BIONZ X -prosessori tarjoaa noin kolme kertaa nopeamman prosessoritehon Sonyn edellisen BIONZ-prosessoriin verrattuna. Ota täysi hyöty irti laajakuvaobjektiivista suuren kennon mahdollistaessa erittäin sulavat, yksityiskohtia täynnä olevat HD-videot. Videokuvaa voidaan tallentaa valittavissa olevilla 50p (AVCHD progressiivinen) tai elokuvamaisella 25p nopeuksilla, halliten kuvaa tarkasti P/A/S/M-valotustiloilla. HDMI-liitäntä mahdollistaa videon tarkistamisen ulkoisella näytöllä tai sen tallentamisen erilliseen laitteeseen.

Äänentasomittari ja säädöt varmistavat, että videotallenteet kuulostavat yhtä hyvältä kuin ne näyttävät. Mikrofoni- ja kuulokeliitäntä mahdollistavat äänentason seurannan. Lisävarusteena saatava XLR-K1M-sovitinsarja vie kuvaajan ammattilaistason äänentallennuksen maailmaan, tarjoamalla mahdollisuuden ulkoisen mikrofonin liittämiseen XLR-päätteen kautta.

1440k pisteen korkealla resoluutiolla, uusi suuren kontrastin OLED Tru-Finder -etsin tarjoaa kuvauskohteen tarkan näkyvyyden reunasta reunaan sekä laajan (noin) 33 ° katselukulman. Selkeä ja kirkas 3,0-tyypin White Magic™ LCD–näyttö kallistuu ylös tai alas, minkä ansiosta kuvat voi sommitella helposti kameran ollessa pystyssä tai alhaalla.

Kameran kevyessä ja jäykässä magnesiumseosrungossa on pölyn- ja kosteudenkestävät saumat ja tiivisteet, jotka lisäävät kestävyyttä kuvauspaikalla.

Intuitiivista ja ergonomista käytettävyyttä on parannettu runsailla säädöillä, jotka tarjoavat DSLR-tyyliin joustavuutta kokeneille kuvaajille. Aukonsäädön ansiosta on mahdollista vaihdella kahden eri käyttötilan välillä. Kuvaaja saa positiivista palautetta kuuluvalla "klik"-äänellä, sillä aukkoa säädetään käsin renkaalta. Tilaa voi myös vaihtaa jolloin säätöä voi tehdä sujuvasti ja jatkuvasti ilman klikkausta, mikä on ihanteellista kuvattaessa videota tai kun kuvauskohdetta ei haluta häiritä. Mukana on myös yhteensä seitsemän ohjelmoitavaa painiketta sekä erillinen kiinnitettävä LCD-näyttö, josta saa hetkessä varmistuksen valotuksesta ja muista keskeisistä säädöistä.

Korkean resoluution still-kuvia voi katsella suoraan 4K-televisiosta, joka tarjoaa neljä kertaa enemmän yksityiskohtia kuin Full HD -televisio. TRILUMINOS Colour -tuki tarjoaa upean paletin rikkaita, luonnollisia värejä, kun Cyber​​-shot RX10 –kameralla otettuja videoita ja kuvia katsotaan yhteensopivalla BRAVIA-televisiolla, jossa on TRILUMINOS-näyttö.

Mukana oleva Wi-Fi mahdollistaa helpon yhden kosketuksen yhdistettävyyden Xperia ™- tai NFC-yhteensopivan Android-älypuhelin tai –tabletin kanssa. Valokuvia voi jakaa langattomasti mobiililaitteeseen tai katsella niitä HD-televisiolta ja muilta kodin laitteilta. Asentamalla PlayMemories Mobiiliversion 3,0, puhelinta voi jopa käyttää kätevänä kauko-ohjaimena kameran laukaisimessa.

Saatavilla on lisäksi valikoima yhteensopivia Sonyn lisävarusteita, jotka laajentavat mahdollisuuksia luovuuteen entisestään. LCJ-RXE on premium-tason kotelo olkahihnalla, joka suojaa kameraa pölyltä ja kolhuilta. Kiinnittämällä ECM-XYST1M stereomikrofonin Multi Interface Shoe™ -varustekenkään tallennat terävästi ympäristön ääniä samalla, kun kuvaat teräväpiirtovideota. Kuvauskohteen voi valaista tehokkaalla HVL-F43M-salamalla tai akkukäyttöisellä HVL-LEIR1 Infrapunakuvausvalolla.

Sonyn uusi kompakti Cyber-shot RX10 –kamera on ennakkotilattavissa osoitteessa www.sony.fi/RX ja yleisesti saatavilla Suomessa marraskuun puolivälistä alkaen. Kameran suositushinta on noin 1 250 euroa.

Tärkeimmät tekniset tiedot (englanniksi)

DSC-RX10
Image sensor Type 1.0-type (13.2mm x 8.8mm), Exmor R CMOS sensor
Number of pixels (effective) Approx. 20.2 megapixels
Lens Type Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
F-number (Maximum Aperture) F2.8 constant
Focal Length (35mm format equivalent) 8.8-73.3mm(24-200mm)
Optical Zoom 8.3x
Record system (still image) Recording format JPEG, RAW (Sony ARW 2.3 format)
Record system (movie) Recording format AVCHD format Ver.2.0 compliant/MP4
Media Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick XC-HG Duo, SD memory card, SDHC memory card (UHS-I compliant), SDXC memory card (UHS-I compliant)
ISO sensitivity Still images:Auto(ISO125-12800, selectable with upper / lower limit), 125/160/200/250/320/400/500/640/800/1000/1250/1600/2000/2500/3200/4000/5000/6400/8000/10000/12800 (Extendable to ISO80/100), Multi-Frame NR: Auto (ISO125-25600), 200/400/800/1600/3200/6400/12800/25600Movies:Auto:(ISO125Level-ISO6400Level, selectable with upper / lower limit), 125/160/200/250/320/400/500/640/800/1000/1250/1600/2000/2500/3200/4000/5000/6400/8000/10000/12800
ND Filter Auto / On (3 steps) / Off
Viewfinder Type 0.39-type electronic viewfinder (OLED)
Number of dots 1,440,000dots
Field coverage 100%
Magnification Approx. 0.70x (with 50mm lens at infinity, -1m-1) diopter
LCD screen Type 7.5cm (3.0-type) type TFT / Xtra Fine
No. of dots 1,228,800 dots
Adjustable angle Up by approx. 84 degrees, Down by approx. 43 degrees
Wi-Fi View on smartphone Yes
Send to computer Yes
View on TV Yes
NFC Yes (NFC Forum Type 3 Tag compatible, One-touch remote,  One-touch sharing)
Audio Microphones Yes (3.5mm Stereo minijack)
Speaker mono
Headphones Yes
Dimensions (excluding protrusions) 129.0 x 88.1 x 102.2mm
Weight Approx. 755g (body only)Approx. 813g (with battery and Memory Stick PRO Duo included)

Tuotekuvia:

Alexandre Di Caro, tuotepäällikkö, Sony Nordic

alexandre.dicaro@eu.sony.com / +46 8 585 45 064

Tai (myös tuotenäytepyynnöt):

Anna Virtanen, Viestintätoimisto Manifesto
sony@manifesto.fi / 040 577 0978

Sony on yksi maailman johtavista kuluttajatuotteiden valmistajista tarjoamalla kokonaisvaltaisen viihdekokemuksen elektroniikka-, puhelin-, musiikki- ja kuvateknologiatuotteilla sekä Sony Entertainment Network -palvelulla. Sony tunnetaan audiovisuaalisista tuotteistaan, jotka soveltuvat sekä kuluttajille että ammattilaisille, kuten BRAVIA™ LCD-teräväpiirtotelevisioista (HD), Cyber-shot -digitaalikameroista, Handycam® -videokameroista, “α” (Alpha) digitaalisista SLR-kameroista, Xperia™ -tableteista ja Walkman® MP3-soittimista sekä VAIO™ -tietokoneista ja ammattimaisista 3D HD -broadcasting-laitteista.

“Sony”, “WALKMAN”, “VAIO”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” and “Xperia” ovat Sonyn rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muut mainitut tavaramerkit on rekisteröity omille omistajilleen.