Nauti muistoista enemmän Sonyn PlayMemories-sovellusperheellä

Sonyn PlayMemories-sovellusperhe monipuolistaa kameraan, älypuhelimeen ja tablettiin tallennettujen muistojen katselun. PlayMemories-palvelujen ja -sovellusten avulla kuvia voi katsella vaivatta PlayStation®3-pelikonsolin tai yhteensopivan BRAVIA-television kautta.

PlayMemories Camera Apps

PlayMemories Camera Apps on maailman ensimmäinen sovellusten latauspalvelu*, joka mahdollistaa uusien toimintojen lataamisen kameraan, kameran personoinnin ja yhteyksien parantamisen.

* Kameroihin, joissa on vaihdettava objektiivi. Elokuusta 2012 alkaen.

PlayMemories Camera Apps on vakiona uudessa NEX-5R-järjestelmäkamerassa, jossa on NEX-sarjaan tyypillisesti vaihdettava objektiivi. Sovelluksen kautta kameraan voi ladata muun muassa erilaisia kuvanmuokkaustoimintoja.

Picture Effect+ laajentaa kameran kuvaefektivalikkoa.

Bracket Pro -toiminnon avulla kamera kuvaa automaattisesti nopeassa sarjassa kolme kuvaa käyttäen hieman eri suljinnopeus-, aukko- ja tarkennusasetuksia.

Multi Frame NR -toiminto kuvaa sekin nopean kuvasarjan. Kamera yhdistää kuvasarjan automaattisesti yhdeksi kuvassa, jossa kuvan kohina on mahdollisimman pieni valitulla ISO-herkkyydellä. Toiminto sopii erityisesti yömaisemakuvaukseen tai kuvaukseen pimeissä olosuhteissa ilman salamaa.

Photo Retouch -toiminto laajentaa kuvanmuokkausvalikkoa merkittävästi. Siinä on esimerkiksi kirkkaus, kylläisyys ja Soft Skin -kontrasti, kuvakoon muuttaminen ja paljon muita valokuvauksen jälkeen käytettäviä muokkausvaihtoehtoja.

Auto Portrait Framing” -toiminto tunnistaa kuvasta kasvot ja tekee ehdotuksen kuvan kehystämiseksi kuvan ottamisen jälkeen.

Tulevia Sony PlayMemories-toimintoja:

“Time-lapse” -toiminto kuvaa automaattisesti kuvasarjan, jonka kamera jälkikäteen yhdistää videoksi

“Cinematic Photo” -toiminto animoi kuvasarjan hauskaksi kuvakokonaisuudeksi, jossa staattinen kuva näyttää liikkuvan.

Ladattaviin ohjelmiin kuuluu myös Smart Remote Control, jonka avulla voi etäyhteydellä tarkastella kuvaa näytöltä, muokata valotusta ja painaa NEX-5R-kameran suljinpainiketta älypuhelimen1 tai tabletin (esim. Xperia™ Smartphone and Xperia™ Tablet) avulla. Kuva lähetetään myös automaattisesti älypuhelimeesi tai tabletille. Direct Upload -toiminnon avulla voit puolestaan ladata kuvia automaattisesti PlayMemories Onlineen tai Facebookiin.

Sony PlayMemories Camera Apps on saatavissa Suomessa lokakuusta 2012 alkaen2.

PlayMemories Online

Elokuusta alkaen PlayMemories Onlineen ladattuja valokuvia ja videoita voi katsoa yhteensopivista BRAVIA-televisioista.

PlayMemories Online – palvelun saatavuus vaihtelee maittain ja alueittain.

PlayMemories Mobile

Tämä Android/iOS-sovellus yksinkertaistaa kuvien ja videoiden lähettämistä älypuhelimiin ja tableteille kameroista, joissa on Wi-Fi-yhteys, kuten uudessa NEX-5R -järjestelmäkamerassa. Yhdistettynä “Smart Remote Control” -sovellukseen voit ohjata NEX-5R-kameraa ja HDR-AS15 Action Cam -videokameraa etäyhteydellä – loistava toiminto esimerkiksi perhe- tai ryhmäkuvan ottamiseen!

PlayMemories Studio

Sovelluksen avulla valokuvien ja videoleikkeiden järjestäminen, editointi ja katselu PlayStation®3 (PS3®) -pelikonsolilla on yhtä hauskaa ja helppoa kuin pelaaminenkin. Käyttämällä PlayMemories Studio3 -sovellusta voit katsella tuotoksiasi 4K-toistolaitteilla, kuten juuri esitellyllä 4K-yhteensopivalla BRAVIA KD-84X9005* -televisiolla. 4K-tekniikka näyttää neljä kertaa enemmän yksityiskohtia kuin tavallinen Full HD -teräväpiirtokuva. Sovelluksen kautta on myös helppo ladata kuva- ja videotiedostoja YouTubeen ja PlayMemories Onlineen.

*Television toimitukset alkavat maaliskuussa 2013 loppuvan tilikauden aikana.

Lisätietoja Sony PlayMemories -sovellusperheestä osoitteesta: www.sony.net/pmca

1 Edellyttää PlayMemories Mobile™ -sovelluksen laataamista ja asennusta Android-pohjaisiin älypuhelimiin ja tabletteihin sekä iPhoneen ja iPadiin.

2 PlayMemories Camera Apps on saatavissa USA:ssa, Kanada, Iso-Britanniassa, Irlannissa, Belgiassa, Hollannissa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Tanskassa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Espanjassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, ja Japanissa. Aloituspäivä vaihtelee maittain ja alueittain.

3 Saatavissa kuluvan, maaliskuussa 2013 päättyvän tilikauden aikana

Mette Lautrup, Sony Nordic Product Manager