Sonylta uudet ES-sarjan kaiuttimet nautinnolliseen musiikin kuunteluun

Innovatiivinen suunnittelu ja edistyksellinen muotoilu tarjoavat luonnollisen ja tarkan äänentoiston

• Rikas ja luonnollinen ääni kaiuttimista, jotka pohjautuvat SS-AR1-sarjan kaiuttimien uraauurtavaan suunnitteluun
  • Taidokasta käsityötä koivupuusta, jossa on erinomaiset akustiset ominaisuudet
  • Uusi I-ARRAY™System mahdollistaa dynaamisen, laaja-alaisen äänen korkeilla taajuuksilla

Sonyn ES-sarjan kaiuttimissa yhdistyvät korkea laatu, innovatiivinen suunnittelu ja poikkeuksellisen laadukas äänentoisto. Uudet kaiuttimet ovat akustisilta ominaisuuksiltaan vieläkin paremmat kuin arvostettu SS-AR1-sarja.

SS-NA2ES-lattiakaiutin jakaa maineikkaan edeltäjänsä nerokkaan kaksiosaisen kotelorakenteen. Kaksi erillistä koteloa, yksi bassoelementeille ja yksi keskiääni- ja diskanttielementeille, mahdollistavat sen, että haitallinen kotelovärinä ei leviä taajuusalueelta toiselle. Tämän ansiosta ääni säilyy selkeänä ja eheänä.

Korkealuokkaista ja laadukasta käsityötä

ES-sarjan kaiuttimet on rakennettu pohjoiseurooppalaisesta koivupuusta, jonka akustiset ominaisuudet ovat erinomaiset. Sekä kaiuttimen kotelot että sisäiset tukirakenteet ja ilmanohjaimet on tehty koivusta, jotta äänentoisto olisi optimaalinen. ES-sarjan kaiuttimien tuotannosta vastaavat huippukäsityöläiset, jotka on koulutettu perinteisen japanilaisen puukäsityötaidon parhaiden perinteiden mukaisesti.

Poikkeuksellinen äänentoisto

ES-sarjan kaiuttimia kehitettäessä tavoitteena oli saada aikaan mahdollisimman luonnollinen ääni. Siksi kehitystyö sisälsi sekä toistuvia kuuntelutestejä että audioteknisten arvojen mittaamista. Huolellinen yksityiskohtiin panostaminen näkyy uudessa I-ARRAY™ System -rakenteessa, joka sisältää yhden pehmokalottidiskantin ja kaksi pienempää diskanttielementtiä. Käyttämällä yhden diskanttielementin sijasta kolmea I-ARRAY™ mahdollistaa korkeimpien äänitaajuuksien leviämisen laajemmalle alueelle.

SS-NA2ES-lattiakaiutin sisältää kaksi alumiinista kartioelementtiä bassoille, tavanomaista joustavamman puristetulla paperikartiolla varustetun elementin keskiäänille ja kankaisen kalottidiskanttielementin. Nämä toisistaan poikkeavat materiaalit mahdollistavat johdonmukaisen äänen koko taajuusalueella syvimmästä bassosta heleimpään diskanttiin.

Sopii myös elokuvien katseluun

Uudet ES-sarjan kaiuttimet tuovat uuden ulottuvuuden musiikin kuuntelun lisäksi myös elokuvien katseluun. Lattia- ja hyllykaiuttimet yhdessä keskikaiuttimen ja aktiivisen subwoofer-bassokaiuttimen kanssa tuottavat kotiteatteriin mykistävän elokuvakokemuksen.

Aktiivinen SA-NA9ES subwoofer tarjoaa kaksi eri toimintatilaa, toinen rytmiseen bassotoistoon ja toinen syvempiin, tehostetyyppisiin bassoääniin.

Sonyn ES-sarjan kaiuttimet tulevat myyntiin Suomessa joulukuun 2012 puolessa välissä. Kaiuttimien suositushinnat ovat seuraavat:

• SS-NA2ES-lattiakaiutin: 3 000 euroa
  • SS-NA5ES-kirjahyllykaiutin: 2 100 euroa
  • SS-NA8ES-keskikaiutin: 2 500 euroa
  • SA-NA9ES- bassokaiutin: 3 000 euroa

Tekniset tiedot

SS-NA2ES- lattiakaiutin SS-NA5ES-kirjahyllykaiutin SS-NA8ES-keskikaiutin SA-NA9ES- bassokaiutin
Järjestelmä 3-tie 2-tie 2-tie -
Kaiuttimet Bassoelementti – 165 mm kartiomallinen x2 Keskiäänielementti – 130 mm kartiomallinen x1Diskanttielementti – 25 mm pehmeä kalotti x1, 19 mm pehmeä kalotti x2 Bassoelementti – 130 mm kartiomallinen x1Diskanttielementti – 25 mm pehmeä kalotti x1, 19 mm pehmeä kalotti x2 Bassoelementti – 130 mm kartiomallinen x2Diskanttielementti – 25 mm pehmeä kalotti x1, 19 mm pehmeä kalotti x2 Bassoelementti – 250 mm kartiomallinen x2
Taajuusvaste - - - 20~200Hz
Alipäästösuodin - - - 40~200Hz
Koteloviritys Bassorefleksi Bassorefleksi Bassorefleksi -