725.000 suomalaista antoi apua vähävaraisille lapsiperheille

725.000 suomalaista osallistui SuomiTV:n kampanjaan ja viritti televisionsa kanavalle 12 kampanjapäivänä 1. syyskuuta. Perhekanava lupasi maksaa jokaisesta yhden päivän aikana televisionsa SuomiTV:n kanavalle 12 virittäneestä suomalaisesta tukea kotimaisille lapsiperheille.

Kanava valitsi tuen saajaksi Hope ry:n, joka verkkopalvelunsa mukaan tukee kotimaisia vähävaraisia lapsiperheitä sekä huostaanotettujen ja sijoitettujen lasten sijais- ja kriisiperheiden hyvinvointia. (www.hopeyhdistys.fi) SuomiTV maksaa tukena Hope ry:n tilille 7250 euroa.

– Pyysimme katsojia mukaan hyvää asiaan. Lupasimme lahjoittaa vähävaraisille lapsiperheille sitä enemmän rahaa mitä useampi suomalainen vaihtaa kampanjapäivänä SuomiTV:n uudelle kanavalle 12. Tämä houkutus puri, suomalaiset tahtoivat tehdä hyvää. Saman päivän aikana kanavahaun teki tai kanavalle automaattisesti siirtyi 725.000 suomalaista, iloitsee  SuomiTV.n toimitusjohtaja Jarmo Kalliola.

Jarmo Kalliola, toimitusjohtaja, SuomiTV, 040 502 8890, jarmo.kalliola@suomitv.fi

Lisätiedot tutkimuksesta:
Antti Suomela, asiakkuusjohtaja, IROResearch Oy, 040 541 6438, antti.suomela@iro.fi

SuomiTV näkyy valtakunnallisesti sekä antenni- että kaapelitalouksissa. Antennitalouksissa SuomiTV:n kanavapaikka on 12. Ohjelmisto koostuu muiden täyden palvelun TV-kanavien tapaan uutisista, ajankohtaisohjelmista, viihteestä, elokuvista, draamasarjoista, dokumenteista ja urheilusta. Kaikki kanavan lähetykset lähetetään teräväpiirtona. SuomiTV lähettää koko perheelle sopivaa korkeatasoista viihdettä ja ajankohtaisohjelmaa.