ADIDAS LANSEERASI NITROCHARGE-JALKAPALLOKENGÄN

adidaksen uusi huipputekninen Nitrocharge-jalkapallokenkä on luotu voimapelaajille, jotka pitävät pelin liikkeessä.

adidaksen uusi, energiaa varaava Nitrocharge-jalkapallokenkä seuraa adipure & f50 -jalkinemallistojen viitoittamaa tietä. Nitrocharge on adidaksen ensimmäinen uusi jalkapallokenkämallisto sitten valtavan suosion saaneen f50-sarjan, joka lanseerattiin vuonna 2004. Messin, Villan ja Benzeman kaltaiset supertähdet ovat kaikki potkineet tiensä huipulle adidaksen f50-kengissä. Nyt adidas odottaa uusien jalkapalloilijoiden nousevan tähtiin vallankumouksellisissa Nitrocharge-kengissä.

Teknisesti edistynyt Nitrocharge-kenkä jatkaa adidaksen perinnettä, jossa määritellylle pelaajatyypille luodaan räätälöity jalkine. Nitrocharge-kengän suunnittelu pohjautuu sen kykyyn vapauttaa energiaa. Jalkine on suunniteltu erityisesti voimapelaajalle, eli pelaajalle, joka on joukkueen kantava voima; joka juoksee ja taklaa enemmän kuin muut, ja joka väsymättä etsii uusia mahdollisuuksia, miten ratkaista peli.

Nitrocharge-kengän ainutlaatuinen rakenne on paremman ponnistusvoiman ja energianpalautuksen takana. Kenkä on suunniteltu niin, että siinä yhdistyvät täydellisesti jalkaa tukeva vakaus ja intensiivisissä peleissä tarvittava keveys.

-Kengän ENERGYSLING-hihna on joustava kumihihna etuosan ympärillä, joka antaa tukea erityisesti harhautuksiin ja nopeisiin liikkeisiin.

-Jalkineen geometrinen ENERGYPULSE-rakenne on joustava etuosan elementti, joka on saanut inspiraationsa jousitusteknologiasta. Rakenne koostuu elastisista materiaaleista, jotka luovuttavat energiaa etenkin ponnistusvaiheen lopussa.

-Jalkineessa on myös suojaava Protection Mesh Layer -verkkokerros sekä Protection Pads -suojatyynyt jalan herkimpien alueiden, kuten akillesjänteen, suojaamiseksi.

-Jalkine on yhteensopiva adidas miCoach SPEED_CELL -toiminnon kanssa, jolla pelaajat pystyvät mittaamaan suoritustaan ja kehittymistään.

Suomalaisista kenkää käyttää mm. Niklas Moisander (F.C Ajax). Kansainvälisiä voimapelaajia ovat Daniele De Rossi (A.S. Roma), Dani Alves (Barcelona), Ezequiel Lavezzi (Paris Saint Germain) ja Javi Martinez (FC Bayern Munich).

NitroCharge-jalkineet ovat kirkkaan siniset ja niissä kulkee keltainen raita. Kengät ovat saatavilla kaupoista kesäkuusta 2013 alkaen. adidas Nitrocharge 1.0 TRX AG -kengän suositeltu jälleenmyyntihinta on €220.

Lisätietoja löydät osoitteesta adidas.fi/Football. Mukaan keskusteluun pääset osoitteessa facebook.com/adidasfootball tai Twitterissä @adidasfootball.

Soprano Communicatins Oy

Wilma Wallin