Aivourheilukisat 2012 viikonloppuna Aivokuntokeskuksessa

Ensi viikonloppuna kisataan parhaimmasta muistista ja päässälaskutaidosta, kun Aivourheilukisat 2012 järjestetään juuri avatussa Aivokuntokeskuksessa, BRIIM Centerissä. Perinteisten aivolajien lisäksi Aivourheiluliiton (AUL) organisoimissa kisoissa pelataan seuraavien tunnettujen pelien mestaruuksista: Antivirus, Katamino ja Rush hour. Lisäksi kisataan Aivobicin suomenmestaruudesta.

Kisat ovat osa parhaillaan vietettävää Aivoviikkoa. Teemaviikko huipentuu Aivourheilukisoihin, jotka järjestetään Briim Centerissä, Eteläesplanadi 20:ssa, Helsingin ydinkeskustassa.

– Vuoden 2012 kisojen teemaksi on valittu ”Ajatellaan uudestaan” - ruotsiksi "Tänk om" ja englanniksi "Think anew". Kisamaskottina jatkaa viime vuoden kisoista tuttu Patti - hyvässä kunnossa oleva neuroni, kertoo Kisaorganisaation puheenjohtaja Reidar Wasenius.

Kisat järjestetään lauantaina 17.3. ja sunnuntaina 18.3. klo 10–18.  Kaikkien lajien semifinaalit ja finaalit sekä palkintojenjaot järjestetään sunnuntaina klo 14–18. Kisojen aikana kuullaan myös puheenvuoroja alan asiantuntijoilta; Kemian tohtori ja tuoksuasiantuntija Jari Tuominen, ravintovalmentaja Kaisa Jaakkola, matematiikan tohtori ja johtava sudokuasiantuntija Arto Inkala ja Personal Brainer Reidar Wasenius.

Kisoihin ei ole ennakkoilmoittautumista, vaan ilmoittautuminen tapahtuu paikan päällä kisojen vastaanotossa. – Toivotamme kaikki ohikulkijat myös lämpimästi tervetulleeksi. Kuka tahansa voi osallistua ja löytää itsestään uusia puolia, ja jopa voittaa kultamitalin! Sisäänpääsy on kaikille maksuton ja jokainen kisoihin osallistuja saa pussin herkullista ja terveellistä purtavaa, Wasenius kertoo.

OHJELMA:

Lauantaina 17.3.
klo 12 Personal Brainer Reidar Wasenius: Miten aivoja treenataan tehokkaasti
klo 13 Kemian tohtori Jari Tuominen: Tuoksut ja aivot
klo 14 Ravintovalmentaja Kaisa Jaakkola: Miten syön niin että aivoni voivat hyvin

Sunnuntaina 18.3.
klo 13 Kemian tohtori Jari Tuominen: Tuoksut ja aivot
klo 14 Matematiikan tohtori Arto Inkala: Sudokun salaisuudet

Kisalajit:
+ Aivobic
+ Antivirus
+ Katamino
+ Muistiottelut
+ Päässälasku
+ Rush hour
+ Sudoku

Lisäksi kisoissa on kaksi esittelylajia aivojen treenaamiseksi, jotka ovat ehdolla lajeiksi ensi vuoden kisoihin:

+ Tuoksuottelut: Onko sinulla voittajan hajuaisti?
Esittelijänä aivolajin kehittäjä kemian tohtori Jari Tuominen

+ Finnchess: Miten muistisi ja luovuutesi pelaavat täysin sokkona?
Esittelijänä aivolajin kehittäjä Eero Raitanen

Kisojen virallisten kisavälineiden toimittajat ovat Lautapelit.fi sekä Smartgames. Viralliset ohutpohjaiset kisajalkineet toimittaa Feelmax. Virallinen kisajuoma on Robert's Coffee Mustikka Watsa-Kahwi, jota aivourheilija voi hyvillä mielin nauttia haluamansa määrän. Kisoihin aivourheilijaksi rekisteröityvillejaetaan herkullista ja terveellistä purtavaa: Luonnon marjavoimaa sisältäviä Biokia -tuotteita sekä maittavia kuitupitoisia Rips –juureslastuja ja ruissnackseja.

Reidar Wasenius,
0400 432 100reidar.wasenius@briim.com
BRIIM Center, Eteläesplanadi 20, 00130 Helsinki

BRIIM Center Oy
BRIIM Center on suomalainen yritys, joka auttaa ihmisiä kehittämään mielen taitojaan, eli toimimaan toisiaan tukien yhä keskittyneemmin, määrätietoisemmin ja luovemmin työssä ja muissa arjen tilanteissa. Yrityksen toiminta perustuu Reidar Waseniuksen yli 20 vuoden ajan rakentamaan BRIIM-järjestelmään ihmismielen kehittämiseksi. BRIIM tarjoaa tietoa, harjoituksia ja menetelmiä päätöksenteon, keskittymisen, muistamisen, luovuuden, motivoimisen ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen alueilla.