Copterlinen reittilennot alkavat 9.4.

Copterline käynnistää reittilennot Helsingin ja Tallinnan välillä ensi keskiviikkona 9.4. Reittilentojen myynti uusitussa verkkopalvelussa alkaa lauantaina-aamuna klo 8.00.

Copterline avaa uudelleen helikopteriliikenteen reitin Helsingin ja Tallinnan välillä keskiviikkona 9.4.2008. Ensimmäinen lento Helsingistä Tallinnaan lennetään keskiviikkoaamuna kello 07.00. Lennon kesto on 18 minuuttia, ja vuoroja lennetään aluksi arkisin 12 edestakaista lentoa päivässä. Liikennöinnissä on tauko aina klo 11–12.00 ja 18–19.00 välisinä aikoina. Myöhemmin syksyllä, kun Copterline saa käyttöönsä myös toisen tilaamansa Agusta Westland –kopterin, reittilentoja tehdään myös viikonloppuisin.

Reittilennot aloitetaan nykyaikaisinta helikopteritekniikkaa edustavalla AW139:llä, joka on kokoluokkansa käytetyin kopteri. Uudessa kopterissa on tilaa 12 matkustajalle. Matkustajien mukavuuteen on AW139:ssä panostettu erityisesti. Matkustamossa ei esimerkiksi tarvita korvatulppia.

Reittilentojen hinnat noudattavat Copterlinen aiempaa hinnoittelukäytäntöä. Prime time-hinnat vaihtelevat 79-198 euron välillä. Muina aikoina on myynnissä erikoistarjouksia, joista halvimmat voivat olla jopa 49 euron luokkaa. Lennon hinta määräytyy sesongin ja kysynnän mukaan ja vaihtelee rajatun käyttöajan erikoistarjouksista normaalihintaisiin virka-aikaan sijoittuviin lentoihin.

Liikematkustajia huomioitu

Reittilentojen käynnistyminen helpottaa ja tiivistää suomalaisen ja virolaisen liike-elämän yhteistyötä.

Reittimatkustajien käytössä on uusi terminaali Helsingissä. Myös Tallinnan terminaali on uusittu ja molemmissa terminaaleissa on käytössä langaton internet-yhteys. Terminaalit on suunniteltu palvelemaan erityisesti helikopterimatkustajia.

Lehdistömateriaali osoitteessa: http://copterline.composer.fi/

Copterline Oy Helsinki
toimitusjohtaja Jerker Molander, +358 50 3803845

Copterline Oy Tallinna
toimitusjohtaja Tônis Lepp, + 372 5 181818

Copterline puhelinpalvelu 0200 18181.