ENNAKKOTIEDOTE: Yritysjohto tuomitsi lisääntyvän mediaväkivallan

ENNAKKOTIEDOTE LEHDISTÖLLE Julkaisuvapaa 5.2.2010 KLO 10.15 Tuore kyselytutkimus sai vastausten tulvan Yritysjohto tuomitsi lisääntyvän mediaväkivallan Väkivaltainen mediaympäristö sai suurimpien suomalaisten yritysten ylimmältä johdolta lähes yksimielisen tuomion juuri toteutetussa kyselytutkimuksessa. Erityisen huolestuneita yritysten johtajat ovat väkivaltaviihteen vaikutuksesta lapsiin ja nuoriin. Soprano Oyj:n toteuttaman kyselytutkimuksen tulokset julkistetaan ensi viikolla. Ajankohtainen aihe innosti yritysjohdon ottamaan voimakkaasti kantaa. Kyselytutkimukseen vastasi muutamassa päivässä peräti 1440 yritysjohtajaa. Tutkimuksen ennakkotietojen mukaan kolme neljästä (73%) yritysjohtajasta pitää mediaympäristöä ja siinä näkyvää ohjelmatarjontaa sekä uutiskuvia aiempaa raaistuneempana. Peräti yhdeksän vastaajaa kymmenestä (90%) pelkää väkivaltaviihteellä olevan vaikutusta lasten ja nuorten käyttäytymiseen. Kyselytutkimus antaa kattavan kuvan ylimmän suomalaisen yritysjohdon mielipiteistä mediaväkivallasta. Kyselytutkimus toteutettiin sähköisesti 27.1. – 2.2.2010 välisenä aikana. – SuomiTV:n aloittama keskustelu mediassa esiintyvästä väkivallasta on selvästi osunut arkaan kohtaan, toteaa tutkimuksen toteuttaneen viestintäyhtiö Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen. – Monelle vastaajalle kysymys mediaväkivallan vaikutuksesta yhteiskuntamme tulevaisuuteen on hyvin henkilökohtainen. Jo alustavista tuloksista voidaan kuitenkin päätellä, että suomalaisten yritysten johto ajattelee ja haluaa myös toimia vastuullisesti. Yrityksissä pohditaan yhä tarkemmin, mikä on lasten ja nuorten tulevaisuudelle hyväksi, jatkaa toimitusjohtaja Tenhunen. Lisätietoja: Arto Tenhunen, toimitusjohtaja, Soprano Oyj gsm. 0400 413 314 arto.tenhunen@soprano.fi www.soprano.fi Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu viestintään ja verkkopalveluihin erikoistunut julkinen yhtiö. Konsernin tuotevalikoima kattaa markkinointiviestinnän kokonaispalvelut, dynaamiset verkkoratkaisut sekä verkkopalveluiden sisällöntuotannon. Soprano toteuttaa Suomen tunnetuimpia verkkopalveluja, käytetyimpiä tilausjärjestelmiä ja verkkokauppoja sekä markkinoinnin ja myynnin kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.