Fort Boyard – Linnake huomenna SuomiTV:ssä Tunnetut suomalaiset voittavat pelkonsa lasten hyväksi

Suomalaiset julkkiskisaajat keräävät rahaa hyväntekeväisyyteen suurimpia pelkojaan uhmaten huomisesta lähtien, kun legendaarinen seikkailusarja Fort Boyard – Linnake käynnistyy SuomiTV:ssä. Kilpailun tuotot ohjataan lasten ja nuorten hyväksi kotimaassa. Ohjelman katsojat voivat vaikuttaa kohteen valintaan.

Fort Boyard – Linnakkeessa kilpailee kuusi nelihenkistä joukkuetta, jotka koostuvat julkisuuden henkilöstä. Joukkueet kilpailevat toisiaan vastaan seikkailullisissa ja ongelmanratkaisukykyä vaativissa tehtävissä. Kunkin jakson lopussa joukkueet keräävät kultarahoja, ja eniten kultarahoja kerännyt voittajajoukkue valitsee lopullisen lahjoituskohteen kolmesta katsojien äänestämästä hyväntekeväisyysorganisaatiosta.

Hyväntekeväisyyskohteiksi on valittu kotimaisia lasten ja nuorten hyväntekeväisyysjärjestöjä. Ehdolla äänestyksessä ovat Aseman Lapset ry, Ensi- ja turvakotien liitto, Pelastakaa lapset ry, SOS-Lapsikyläjärjestö, Tyttöjen Talo ja Väestöliiton Poikien Puhelin.

Tunnetut suomalaiset joutuvat haastamaan seikkailusarjassa omia pelkojaan, sillä tehtäviä suorittaessaan he saattavat joutua sukeltamaan vedenalaiseen kellariin, tasapainoilemaan tiikereiden yläpuolella, käsittelemään myrkyllisiä eläimiä, kiipeämään linnakkeen pystysuoraa seinämää tai hyppäämään korkeuksista alla vellovaan Atlanttiin. Sarja on kymmenosainen seikkailu, joka on kuvattu Ranskan edustalla Atlantissa sijaitsevassa linnakkeessa.

Hyväntekeväisyyskohteet:

Aseman Lapset ry
Aseman Lapset ry on valtakunnallinen järjestö, joka tekee ennaltaehkäisevää työtä lasten ja nuorten parissa. Walkers-toiminnassa nuorisotyön ammattilaiset ja vapaaehtoiset aikuiset kohtaavat alle 18-vuotiaita nuoria Walkers-kahviloissa ja kadulla. Friends-ohjelma opettaa koululaisille tunnetaitoja ja sosiaalisia taitoja sekä ehkäisee tutkitusti ahdistusta ja masennusta.

Ensi- ja turvakotien liitto
Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä ehkäisee perheväkivaltaa. Liitto toimii 28 jäsenyhdistyksensä keskusjärjestönä. Jäsenyhdistykset ylläpitävät 11 ensikotia, 7 päihdeongelmien hoitoon erikoistunutta ensikotia ja 14 turvakotia.

Pelastakaa lapset ry
Pelastakaa Lapset ry auttaa kaikkein vaikeimmissa oloissa eläviä lapsia ja lapsiperheitä jaksamaan kotimaan arjessa. Järjestö tarjoaa kodinomaisia lastenkoteja pitkäaikaista sijaishuoltoa vailla oleville lapsille sekä tukiperhetoimintaa silloin, kun vanhempien omat voimavarat ovat heikentyneet. Pelastakaa Lapset tekee myös työtä, jonka avulla tuetaan kodin ulkopuolelle sijoitetun lapsen elämäntarinan eheytymistä pysyvästi.

SOS-Lapsikyläjärjestö
SOS-Lapsikyläjärjestön toiminta kotimaassa. SOS-Lapsikylien unelma on, että jokainen lapsi saisi kasvaa rakastavassa kodissa. Järjestö auttaa lasta ja nuorta kasvamaan perheessä ja löytämään omat vahvuutensa. Suomessa SOS-lapsikylät tarjoavat lapsille erilaisia lastensuojelun avohuollon palveluita sekä yhteisöllisesti tuettua perhehoitoa.

Tyttöjen Talo®
Tyttöjen Talo on avoin kaikille 10–28 -vuotiaille tytöille ja nuorille naisille. Talon tarkoituksena on tukea tyttöjä kasvussa kohti oman itsensä näköistä naiseutta. Helsingissä sijaitseva Tyttöjen Talo tarjoaa hoivaa ja huolenpitoa ilman ajanvarausta. Ryhmät, yksilötuki ja yhteisöllinen avoin kahvila ovat tärkeimmät tuen muodot. Tyttöjen Talo on kaikille tytöille, mutta erityisiä työmuotoja on kehitetty erityisen tuen tarpeessa oleville ja syrjäytymisvaarassa eläville tytöille ja nuorille naisille.

Väestöliiton Poikien Puhelin
Väestöliiton Poikien Puhelin on auttava puhelin, joka antaa suoriin kysymyksiin suoria vastauksia alle 20v miehille. Kasvun ja elämänhallinnan asiantuntijat vastaavat nuoria miehiä askarruttaviin kysymyksiin arkisin klo 13 -18. Palvelu on koko maan kattava ja soittajalle ilmainen.

Äänestysohjeet ja lisätietoa ohjelmasta:

Eerika Roos
Tiedotuspäällikkö
SuomiTV
Puh.+358 40 592 5573
eerika.roos@suomitv.fi

Fort Boyard – Linnake
8. lokakuuta alkaen
Pe SuomiTV klo 20.15

SuomiTV on valtakunnallinen tv-kanava, joka näkyy sekä antenni- että kaapelitalouksissa kanavapaikalla 12. Ohjelmisto koostuu muiden täyden palvelun TV-kanavien tapaan uutisista, ajankohtaisohjelmista, viihteestä, elokuvista, draamasarjoista ja dokumenteista. Kaikki kanavan lähetykset lähetetään teräväpiirtona. SuomiTV lähettää koko perheelle sopivaa korkeatasoista viihdettä ja ajankohtaisohjelmaa.