Haaste toimittajille: onko henkesi kuuden euron arvoinen?

Kaleva ja If haastavat suomalaiset toimittajat kuudella eurolla mukaan pohtimaan oman ja läheistensä hengen arvoa.

Useimmat suomalaiset eivät ymmärrä oman ja läheisensä hengen arvoa. Tämän todistaa Kalevan ja Ifin keväällä 2012 tekemä henkivakuutustutkimus, jonka mukaan yli puolet (55%) suomalaisista ei ole edes harkinnut henkivakuutuksen ottamista, vaikka vain 40% arvioi selviytyvänsä yksin esimerkiksi puolison menehtyessä.

Suomalaiset pitävät henkivakuutuksia kalliina ja useat kokevat hinnan esteeksi vakuutuksen ottamiselle. Kalevan ja Ifin viimevuotisessa hintamielikuvaselvityksessä henkivakuutusten hinta arvioitiin noin kahdeksankertaiseksi todellisiin hintoihin nähden. Erityisesti nuorten keskuudessa hintamielikuva on hyvin vääristynyt.

Mikä on kuuden euron arvo tänä päivänä?

Kalevan ja Ifin kesämainoskampanjan teemana on ”Henki kallis – vakuutus ei: henkivakuutus kuudella eurolla kuussa”. Hinta on laskettu 50 000 euron korvaussummalla vakuutusasiakkaalle, joka on n. 35-vuotias mies, työssäkäyvä ja on Veronmaksajain Keskusliiton jäsen.

Jokaisella oma tapansa hahmottaa rahan arvoa, mutta seuraavassa listauksessa on muutamia esimerkkejä siitä, mitä kuudella eurolla saa:

Litra kirsikoita torilta

Oluttuoppi keskustassa 0,4l

Juusto 500g

Kahden tunnin seutulippu pääkaupunkiseudulla (6,40e)

Bensiiniä 3,5 litraa, jolla ajaa n. 40 km

Kuusi riviä lottoa

Kertalippu Linnanmäen laitteisiin (6,5 euroa)

Hampurilaisateria

Suomen edullisin henkivakuutus

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEn tekemän puolueettoman hintavertailun mukaan Suomen edullisin henkivakuutus on Ifin tarjoama Ryhmäsampo Primus. Vakuutusta tarjotaan useimpien ammattiliittojen sekä harrastejärjestöjen jäsenille ja heidän perheilleen. Turvan myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva.

Lisätietoja aiheesta saa osoitteesta: http://www.henkivakuutuskuntoon.fi/

Toimittajakontaktit:

Minna Mikkanen, markkinointijohtaja, Kaleva, p. 010 516 7204, minna.mikkanen@mandatumlife.fi

Ainomaija Pippuri, viestintäjohtaja, If, p. 050 424 4217, ainomaija.pippuri@if.fi

Avainsanat: