Hartwall, Valio ja Coca-Cola verkkokaupan suosikit

Verkossa toimivan elitarvikekauppa Ruokanetin Top 5 -listalla myydyimmät tuotteet tammi-maaliskuussa 2010 ovat kaikki juomia. Selvästi suurimman myynnin kerää Hartwall eri virvoitusjuomillaan. Toiseksi suosituin verkkokaupan myyntiartikkeli on Valion maito. Kolmannella sijalla tulee Coca-Cola ja neljäntenä Pauligin Juhla Mokka. Viidennen sijan vie Pepsin colajuomat.

– Päivittäistavaran verkkokaupassa asiakkaat ovat selvästikin havainneet suurimmaksi hyödyksi kuljetuksen. Juomien vaivalloinen kantaminen kivijalkakaupasta on ensimmäinen asia, josta halutaan eroon, kommentoi lukuja Ruokanet Oy:n toimitusjohtaja Jyri Stenberg. – Yksittäisten tuotemerkkien kohdalla voidaan nähdä, että vahva brändi on vahva sekä verkossa että reaalimaailmassa, jatkaa Stenberg. Ruokanetin kokonaismyynti kasvoi maaliskuussa 2010 15 prosenttia verrattuna vuoden takaiseen. Myynnin kasvua selittää osaltaan julkisuudessa vilkkaana käynyt keskustelu päivittäistavaran verkkokaupasta. Toinen selittävä tekijä on talouden yleiset positiivisemmat näkymät. – Ruokanetin vuosi on käynnistynyt selvästi nousujohteisempana kuin edellinen vuosi. Sekä kuluttajat että yritykset ovat löytämässä myös päivittäistavaran valikoiman verkon kautta. Toivottavasti emme tule näkemään suurta lakkoaaltoa, joka toteutuessaan hidastaisi hyvää nousuvauhtiamme, Stenberg toteaa.