Kolikkopeleillä jo yli neljännesmiljoona pelaajaa

Suomessa on paljon erilaista pelialan osaamista. Tästä esimerkkinä on suomalaisomisteinen Kolikkopelit.com, joka on Maltalta operoiva suomalaisten suosima nettipelipalvelu. Suomalaisten luottamuksesta kertoo muun muassa sivuston rekisteröityneiden pelaajien määrä, joka on noussut yli 250 000 asiakkaaseen. Konserni tähtää myös kansainväliseen kasvuun suomalaisosaamisella.

Suomessa pelimonopoliin kuulumattomia palveluntarjoajien pelisivustoja on useita, ja niistä suosituimpia on suomalaisomisteisen Plus One Dreams -konsernin Kolikkopelit.com. Kolikkopelit.comilla on EU:hun kuuluvan Maltan peliviranomaisen The Lotterie's and Gaming Authorityn myöntämä pelilisenssi. Pelilisenssi voidaan myöntää vakavaraiselle ja luotettavalle pelitoimijalle, joka täyttää muun muassa tarkat tietoturvallisuus- sekä vastuullisuuskriteerit.

Konserni työllistää Maltalla kymmeniä suomalaisia. Marraskuussa 2013 henkilöstön määrä on 43, joista suomalaisten osuus on 35. Konsernin henkilöstöllä on kaikilla useamman vuoden kokemus pelialasta, ja henkilöstö on aiemmin työskennellyt eri pelipalveluissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Kaikki työntekijät asuvat Maltalla.
"Suomessa on paljon erilaista pelialan osaamista. Olemme hakeutuneet kansainväliseen pelialan ympäristöön, ja tavoitteemme on avata konseptinmukaisia pelipalveluita myös muissa maissa, sekä näyttää että suomalaiset osaajat voivat menestyä myös ulkomaisilla markkinoilla", kertoo Kolikkopelit.comin operatiivinen johtaja Risto Myllymäki.

Kolikkopelit.com on perustettu vuonna 2010, ja sivuston rekisteröitynyt asiakaskunta on jatkuvasti kasvanut. Marraskuussa 2013 rekisteröityneiden pelaajien määrä ylitti 250 000 rajan.
”Neljännesmiljoona rekisteröitynyttä pelaajaa kertoo palvelumme luotettavuudesta ja suosiosta. 250 000 ihmistä on mille tahansa palvelulle suuri määrä asiakkaita”, toteaa Myllymäki.

Pelaajamäärä karttuu kuukausittain muutamalla tuhannella.
”Tavoitteemme on saavuttaa ensi vuoden sisällä 350 000 suomalaispelaajan luottamus. Emme pidä tavoitetta vaikeana, sillä kilpailijamme ovat monopoliyrityksiä lukuun ottamatta kaikki ulkomaalaisia. Uskomme tietävämme parhaiten, mitä suomalainen pelaaja haluaa. Lisäksi uskomme, että suomalaiset pelaajat haluavat aidosti suomalaista palvelua, joka on meidän valttimme verrattuna esimerkiksi ruotsalaisiin kilpailijoihin”, painottaa Myllymäki.

Voittoja joka sekunti
Kolikkopeleissä erisuuruisia voittoja kilahtaa pelaajille säännöllisesti siten, että joka vuorokausi jaetaan noin 230 000 voittoa. Voittosummat vaihtelevat kymmenistä senteistä kymmeniin tuhansiin euroihin. Keskimääräisesti isot voitot ovat 20 000 - 50 000 euroa. Tuhansien eurojen voittoja voitetaan päivittäin ja kymmenien tuhansien voittoja voitetaan useita kertoja kuukaudessa. Viimeisimmät voitot sekä isoimmat voitot näkyvät reaaliaikaisesti sivustolla.

”Palvelussamme kolme pelaajaa voittaa joka sekunti. Summat vaihtelevat pienistä suuriin. Isoin voitto oli yli 92 000 euroa, se pelattiin Helsingissä. Voittaja kertoi tarvitsevansa rahat lomalle pääsyyn”, kertoo Myllymäki.

K-18
Ilman rekisteröitymistä on myös mahdollista pelata, mutta vain leikkirahalla. Rekisteröityneen pelaajan tulee olla yli 18-vuotias. .

Pelaajaprofiili
Pelaajista miehiä on noin 70 prosenttia, mutta naisten osuus on koko ajan kasvussa, ja on tällä hetkellä 30 prosenttia. Miehistä 26-35-vuotiaat ovat suurin pelaajaryhmä, sen sijaan naispuolisten pelaajien suurin ikäryhmä on selkeästi korkeampi, 46-55 vuotta.

Pelaajat tulevat kaikkialta Suomesta, ja ovat pääsääntöisesti työssäkäyviä sekä asuvat kaupungeissa, kuten pääkaupunkiseudulla (21%) ja Oulun seudulla (13%). Lähes joka kymmenes pelaaja on Hämeestä (9%).

Pelaajat ovat useimmiten parisuhteessa. Naisista avio- tai avoliitossa on lähes kaksi kolmesta (61 %). Miehistä puolestaan sinkkuja ilmoittaa olevansa neljännes (24,6 %) ja avio- tai avoliitossa heistä on yli puolet (53,4 %). Kaikki eivät halunneet ilmoittaa parisuhdetilannettaan.

Risto Myllymäki
operatiivinen johtaja
Kolikkopelit.com
Puh. Tel: +356 7994 6772