• Soprano Oyj OLD/

LeasePlan solmi uuden ympäristöystävällisiä yritysautoratkaisuja koskevan kumppanuuden Toyota Motor Europen kanssa

Maailman suurin yritysautojen hallinnointi- ja rahoitusyhtiö, LeasePlan Corporation N.V., ilmoitti tänään uudesta kumppanuudesta Euroopan suurimman hybridiautojen valmistajan Toyota Motor Europen kanssa. Kumppanuus tuo uusimmat pistokehybridiajoneuvoja koskevat innovaatiot yritysautoasiakkaiden ulottuville. Kumppanuussopimuksen perusteella Toyota Europe tarjoaa vaihtoehtoiseen voimansiirtoon liittyvän ammattitaitonsa LeasePlanin käyttöön, mukaan lukien tuoreet koekäyttökokemukset yli 600 sähköverkosta ladattavasta Prius PHV -mallista. Ne ovat olleet liikenteessä maailmalla viimeisen kolmen vuoden ajan, ja Euroopassakin 200 auton voimin. LeasePlan, joka hallinnoi1,3 miljoonaa ajoneuvoa ja yhtä maailman suurimmista yritysautokannoista, tarjoaa puolestaan oman ammattitaitonsa Toyotan käyttöön antaen näin lisänäkyvyyttä Toyotan Prius PHV -mallille ennen sen markkinoille tuloa vuonna 2012.

Yhdistämällä näiden kahden yrityksen voimavarat ja visiot LeasePlan voi tarjota yritysautoasiakkailleen lisäratkaisuja, jotka auttavat parantamaan heidän autokantansa toimivuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Tämä sopii täydellisesti yhteen Toyotan päämäärän kanssa: yritys haluaa kasvattaa täyshybridien suosiota entisestään samalla, kun se pyrkii vähentämään hiilidioksidi-, hiukkas- ja typpipäästöjä ilmanlaadun parantamiseksi.

”Aloitamme mielellämme yhteistyön Toyotan ja uuden Prius PHV -mallin parissa. Olemme jo vuosia tehneet yhteistyötä asiakkaidemme kanssa yritysautoilun ympäristöystävällisyyden parantamiseksi. Samalla kun tällainen kumppanuus tukee meitä tähän liittyvien tavoitteiden saavuttamisessa, se auttaa meitä jatkossakin vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin. Kumppanuuden mukanaan tuoma tieto on arvokasta kestävän kehityksen näkökulmasta ja tukee lisäksi maailmanlaajuista GreenPlan-palveluamme”, kertoo LeasePlan Corporation N.V:n johtoryhmän puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Vahid Daemi.

”Uuden Toyota Prius PHV -mallin markkinoille tulo ja kumppanuus LeasePlanin kanssa tukevat tavoitettamme tarjota yritysasiakkaille ympäristöystävällisemmän ja helpomman tavan liikkua. Toyota on jo tuonut lähes 3,3 miljoonaa hybridiä markkinoille, ja Prius PHV -mallin lanseeraus on suuri harppaus yrityksellemme sen matkatessa kohti kestävän kehityksen mukaista liikkuvuutta pienentämällä energiankulutusta, parantamalla ilmanlaatua ja rajoittamalla hiilidioksidipäästöjä entisestään. Olemme erittäin iloisia kumppanuudestamme LeasePlanin kanssa. Kun LeasePlan tukee  teknologiaamme, se ei pelkästään auta tekemään sitä tunnetummaksi ja ymmärretymmäksi, vaan myös tarjoaa mahdollisuuden toimia heidän asiakaskantansa parissa”, kertoo Toyota Motor Europen pääjohtaja Didier Leroy.

LeasePlan ostaa joka vuosi useita tuhansia Toyota- ja Lexus-merkkisiä täyshybridiautoja niissä 30 maassa, jossa se toimii. Tämän strategisen kumppanuuden ansiosta LeasePlan aikoo tarjota asiakkaidensa käyttöön uuden Toyota Prius PHV -mallin, joka tulee markkinoille 2012. Auto on jo herättänyt kiinnostusta suurten yritysasiakkaiden parissa. Seuraavaksi autoa esitellään Saksassa ja kansainvälisessä IAA-autonäyttelyssä Frankfurtissa 13.–15.9. Lisäksi LeasePlan järjestää asiakkailleen eri maissa mahdollisuuden koeajaa auto ensimmäisten joukossa.

LeasePlan Corporation N.V.
Sähköposti: info@leaseplancorp.com
Internet: www.leaseplan.com

Toyota:
Sähköposti: pr@toyota-europe.com
Internet: http://corporatemedia.toyota.eu ja http://www.toyota.eu

LeasePlan on hollantilainen rahoitusyhtiö, joka on erikoistunut yritysautojen hallinnointiin. Yritys perustettiin yli 45 vuotta sitten, ja se on kasvanut maailman johtavaksi yritysautojen hallinnointi- ja rahoitusyhtiöksi. LeasePlan toimii 30 maassa ja työllistää yli 6 000 henkeä. LeasePlanin omistaa Volkswagen Bank GmbH (50%) ja Fleet Investments B.V. (50%). Emoyhtiönsä omistama LeasePlan Finland Oy aloitti toimintansa toukokuussa 1998. LeasePlan Finland Oy:n autokannassa on 18.700 autoa yli 400 asiakasyrityksessä ja sen leasingsopimusten arvo on 290 miljoonaa euroa. www.leaseplan.fi

Toyota Motor Europe NV/SA (TME) valvoo Toyota- ja Lexus-merkkisten ajoneuvojen, osien ja varaosien tukkukauppaa ja markkinointia sekä Toyotan valmistusta ja suunnittelua Euroopassa. Toyotan palveluksessa toimii suoraan tai epäsuorasti noin 94 000 henkilöä Euroopassa, ja yritys on panostanut toimintaan yli 7 miljardia euroa vuodesta 1990 alkaen. Toyotan Euroopan toimintaa tukee 30 kansallisen markkinointi- ja myyntiyrityksen verkosto, joka toimii 56 maassa noin 3000 myyntikonttorin ja yhdeksän valmistustehtaan voimin. Vuonna 2010 Toyota myi 808 311 Toyota- ja Lexus-merkkistä ajoneuvoa Euroopassa. Näistä 71 891 oli täyshybridiautoja. Lisätietoja saat osoitteesta www.toyota.eu.