Leijonakasino tukemaan Anton Kuivasta tiimeineen

Leijonakasino.com-pelisivusto ryhtyy tukemaan suomalaista huippu-urheilua. Team Leijonakasinon ensimmäisenä kohteena on vapaaottelu, joka tunnetaan maailmalla lyhenteellä MMA. Suomessa vielä varsin tuntematon laji halutaan saattaa suuren yleisön tietoisuuteen tukemalla lajin terävintä kärkeä, joihin kuuluu muun muassa Anton Kuivanen.

Team Leijonakasinon ensimmäiset tiimin jäsenet ovat suomalaisia MMA-ottelijoita. Tiimiin kuuluvat Anton Kuivasen lisäksi Kai Puolakka, Juho Valamaa, Timo Hirvikangas ja Tom Niinimäki. Kuivanen on otellut Tony Halmeen jälkeen ensimmäisenä suomalaisena lajin ylivoimaisesti suurimman promoottorin, UFC:n (Ultimate Fighting Championship) kilpailuissa. Team MMA Finland -tiimin managerina toimii kamppailulajien pitkän linjan ammattilainen Olli Hartikainen.

MMA nosteessa

Vapaaottelu eli MMA (mixed martial arts) on Suomessa melko tuntematon, joskin hurjassa nosteessa oleva urheilulaji, ja yksityiset tukijat ovat sen kehityksen kannalta välttämättömyys.
”Vapaaottelu on aivan huikeaa ja varmasti yksi viihdyttävimmistä sekä mielenkiintoisimmista urheilulajeista mitä maailmassa on. Haluammekin olla omalta osaltamme viemässä lajia eteenpäin niin Suomessa kuin maailmalla”, Leijonakasino.comin operatiivinen johtaja Mikko Hirvonen pohjustaa syitä osallistua urheilijoiden tukemiseen.

Vapaaottelun suosio on kasvanut nopeasti 2000-luvulla. Kasvu on tapahtunut UFC:n työn ansiosta, näin ollen lajin suosio ei rajoitu vain Pohjois-Amerikkaan vaan laji myy loppuun isoja areenoita ympäri maailman. Pian myös Suomessa.

Suomen Vapaaotteluliitto perustettiin vuonna 2004, jolloin urheilulaji sai kotimaahan kattojärjestön myötä tarkat säännöt ja normit.
”Laji on kasvanut 15 vuodessa pienestä puuhastelusta merkittäväksi, kiinnostavaksi ja hyvin seuratuksi urheilulajiksi Suomessa. Urheilun etiikka on lajille tunnusomainen tavaramerkki, ja yhteiset pelisäännöt harrastamisen sekä kilpailutoiminnan osalta luovat raamit kaikille harrastajista huippukilpailijoihin. Kilpailutoiminta on aktiivista, ja laji on medianäkyvyyden myötä saanut myös hienoja kasvoja lajin piiriin. Kun The Ultimate Fighter alkoi pyörimään muutama vuosi sitten televisiossa, alkoivat alkeiskurssit täyttymään. Vuonna 2010 syntyi ensimmäinen suomalainen reality sarja Sali, joka oli piste i:n päälle suosion suhteen”, Team MMA Finlandin manageri Olli Hartikainen kertoo taustoista.

Kuivanen kotikehään

Leijonakasinon ja Team MMA Finlandin yhteistyönä urheilijat saavat Leijonakasinolta rahoitusta sekä varusteita menestyäkseen ja nostaakseen lajin tunnettuutta.

Ensimmäisen kerran Team Leijonakasino taistelee suositussa Cage-tapahtumassa, joka järjestetään Vantaan Energia-Arenalla 11.5.2013.Tapahtumassa Anton Kuivanen tekee odotetun paluun Cage-kotikehään.
”Tästä alkaa minun uusi nousu kohti kansainvälistä huippua! On mahtavaa tehdä se Suomessa ja Cagessa, joka on ollut minulle pitkälti kasvattajaorganisaatio ja ponnahduslauta UFC:hen”, Anton Kuivanen iloitsee.

”Suomessa tuotetaan tänä päivänä kansainvälisellä mittapuulla huippuluokan ottelijoita ja tapahtumia. Ainoa merkittävä seikka, jossa ollaan vielä pari askelta maailman huipuista perässä, on taloudelliset puitteet, jotka mahdollistavat ammattimaisen toiminnan ja olosuhteet. Tämän puutteen korjaamiseksi tarvitaan Leijonakasinon kaltaisia rohkeita ja ajan hermolla eläviä yhteistyökumppaneita ja sponsoreita. Leijonakasino on lämpimästi tervetullut mukaan vapaaottelun ihmeelliseen ja vauhdikkaaseen maailmaan!”, Kuivanen jatkaa.

”On kyllä hienoa olla tukemassa näitä miehiä maailmanvalloituksessa” Leijonakasinon Hirvonen kiittää.

Mikko Hirvonen
, mikko.hirvonen@leijonakasino.com, p. +356 9959 0000

Olli Hartikainen, olli.hartikainen@vapaaottelu.fi, p. 040 570 9535

Leijonakasino.com on suomalaisomisteisen Plus One Dreams -konsernin urheiluhenkinen pelipalvelusivusto. Leijonakasino.com tarjoaa asiakkailleen verkossa pelattavaa hyvää viihdettä eurooppalaisten lakien, säädösten ja The Lotteries and Gaming Authority (LGA) -lisenssin mukaisesti. Leijonakasino.comin peliympäristö on luotettava, ja sen turvallisuus vastaa suomalaisten pankkien turvatasoa. www.leijonakasino.com