Lomarengas ostaa GoVuokatin lomahuoneistojen vuokravälitysliiketoiminnan

Johtava kotimainen lomahuoneistojen vuokravälittäjä Lomarengas Oy ja GoVuokatti (RTG Active Oy) ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Lomarengas ostaa GoVuokatin lomahuoneistojen vuokravälitysliiketoiminnan. Kauppa selkiyttää alueellista markkinatilannetta. Asiakkailla ja lomahuoneistojen omistajilla on jatkossa yksi välittäjä, jonka kanssa asioida. Kaupan jälkeen Lomarenkaan välityksessä Vuokatin alueella on noin 200 kohdetta.

Molemmat yritykset ovat toimineet Sotkamossa ja Vuokatissa lomahuoneistojen vuokravälittäjinä ja toisilleen alueellisena kilpailijoina viimeisten vuosien aikana. Jo nyt valtaosa varauksista tehdään sähköisesti ja jatkossa kaikki alueen vaihtoehdot ovat saatavissa yhden varauskanavan kautta. Kaupan myötä GoVuokatin varauskeskuksen varauskanta ja varausliiketoiminta siirtyy Lomarenkaalle. Kaikki jo tehdyt varaukset pysyvät voimassa ja hoidetaan normaalisti.

GoVuokatti jatkaa ohjelmapalvelu- ja välinevuokraamotoimintaa, jota se on pyörittänyt Vuokatissa vuodesta 2007 alkaen. Toimitilat sijaitsevat Vuokatinhovin yhteydessä. GoVuokatin hallinnoimiin kohteisiin on kuulunut myös Puikkokosken kämppä Kontiomäessä, jonka liiketoiminta säilyy ennallaan.

”Nyt tehty ratkaisu selkiyttää Vuokatin alueen majoitusvälitysliiketoiminnan rakenteita. Tavoitteenamme on saada tulevaisuudessa entistä enemmän isoja yritystapahtumia Vuokattiin. Myös perheet ja lähialueilta tulevat matkailijat tarvitsevat ohjelmapalveluita, joita aiomme tarjota jatkossakin kattavasti”, sanoo GoVuokatin toimitusjohtaja Antti Soininen.

Lomarengas Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola on myös tyytyväinen ratkaisuun.

”Tässä kaupassa kaikki voittavat. GoVuokatti ja Lomarengas voivat yhteistyössä keskittyä omaan ydinosaamiseensa ja lomakohteiden omistajat sekä loppuasiakkaat saavat parhaan mahdollisen varauskanavan”, Olkkola toteaa.

GoVuokatti: Antti Soininen 0400-100 118

Lomarengas Oy: Juha-Pekka Olkkola 050- 3747 747

LOMARENGAS OY

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on majoitus- ja luontomatkailuun keskittyvä yksityinen yritys, jonka liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 1997. Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas on yli 3800 lomakohteella Suomen suurin mökkivuokraaja. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy ja Ylläksen Matkailu Oy sekä omana liiketoimintayksikkönä Villi Pohjola. Lomarengas operoi kaikissa suurimmissa hiihtokeskuksissa kuten Ylläs, Levi, Ruka ja Vuokatti. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 22 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 35. www.lomarengas, www.villipohjola.fi, www.yllaksenmatkailu.fi