Lomarengas tukemaan SM-jääkiekon faniyhteisöä ainutlaatuisella markkinointiyhteistyöllä

Fanikulttuuri on suomalaisen jääkiekon menestyksen pilari, josta niin joukkueet kuin seuraorganisaatio ammentavat voimia.  Lomarengas aloittaa Liigan kanssa täysin uudentyyppisen markkinointiyhteistyön, jonka kautta pyritään tukemaan suomalaisen urheilun faniyhteisöjä.

”Haluamme tukea urheilua monin eri tavoin”, kertoo Lomarengas-konsernin toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola. ”Urheiluun liittyy paljon tärkeitä tahoja, jotka eivät saa tukea tai tuloja mistään, esimerkiksi pääsylipputuloja. Haluamme tukea urheilun taustalla tapahtuvaa merkittävää työtä”, taustoittaa Olkkola syitä tukea juuri SM-jääkiekon faniyhteisöjä.

”Olisi hienoa olla mukana kasvattamassa fanijoukkoa ja osaltaan olla mukana aktivoimassa heitä!”, hän kertoo yhteistyön tavoitteiksi.

Käytännössä uudentyyppinen yhteistyö näkyy SM-jääkiekkojoukkueiden fanisivustoilla, joihin voidaan sijoittaa Lomarenkaan mainoksia. Faniyhteisö saa jokaisesta fanisivuston kautta tehdystä varauksesta kaksikymmentä euroa omalle tililleen. Näin he voivat kartuttaa varoja oman toimintansa edistämiseksi.

Fanikulttuuria tukeva mainosyhteistyö on ensimmäinen laatuaan

”Meistä tämä on mukava, uudenlainen toimintatapa, jonka avulla kannattajat voivat tehdä hieman lisärahaa tukeakseen omaa toimintaansa”, kommentoi Liigan myyntijohtaja Joni Vesalainen.

”Fanit ovat meille erittäin tärkeä sidosryhmä, ja haluamme ilman muuta auttaa heitä kehittämään toimintaansa”, Vesalainen kertoo. ”Siinä missä pelaajat muodostavat jääkiekkoilun ytimen, fanit ovat lajin kantava voima. Kolmantena tärkeänä osapuolena ovat sitten yritykset, jotka muodostavat tärkeän rahallisen tuen suomalaisella urheilukentällä.”

LOMARENGAS OY

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on majoitus- ja luontomatkailuun keskittyvä yksityinen yritys, jonka liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 1997. Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas on yli 3800 lomakohteella Suomen suurin mökkivuokraaja. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy ja Ylläksen Matkailu Oy sekä omana liiketoimintayksikkönä Villi Pohjola. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 22 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 35. www.lomarengas, www.villipohjola.fi, www.yllaksenmatkailu.fi

Lisätiedot:

Juha-Pekka Olkkola