Nopeimmin kasvava teknologiayritys yksi Suomen parhaista työpaikoista

Sitoutunut henkilöstö ja innostunut johto Analyse2:n menestyksen takana Asiantuntijaorganisaatio Analyse² on valittu vuoden 2010 Suomen parhaiden työpaikkojen listalle. Yrityksen vahva yhteishenki ja luottamus työntekijöihin johtivat listautumiseen heti ensimmäisellä yrittämällä. Asiantuntevan henkilöstön voimin yritys suuntaa kohti kansainvälisiä markkinoita.

Vuonna 2004 perustettu Analyse² tarjoaa asiakkailleen markkinatrendien ja asiakasymmärryksen hyödyntämisen ratkaisuja. Yritys valittiin viime vuoden marraskuussa Deloitten Techonology Fast 50 kisassa nopeimmin kasvavaksi teknologiayritykseksi nuorten yritysten sarjassa. Nyt julkistettu tutkimus osoittaa, että vahvasta kasvusta huolimatta yritys osaa panostaa myös avaintekijän, henkilöstönsä, kehittämiseen. - Olemme positiivisen yllättyneitä tästä sijoituksesta, toteaa Analyse²:n toimitusjohtaja Janne Anttila. - Henkilöstöasiat ovat alusta alkaen olleet meille ensiarvoisen tärkeitä. Olemme suunnitelmallisesti panostaneet henkilöstön sitouttamiseen ja rakentaneet poikkeuksellisen luottamukselliset välit henkilöstön ja johdon välille. Olemme tyytyväisiä, että nämä panostuksemme näkyvät tutkimustuloksissa. Tutkimuksessa työntekijät luonnehtivat työpaikkaansa muun muassa tasa-arvoiseksi: jokainen vastaaja koki, että ikä ja syntyperä eivät vaikuta kohteluun työpaikalla. Myös johto koettiin luotettavaksi: se toimii sanojensa mukaisesti, antaa työntekijöille vastuuta ja luottaa henkilöstöönsä. Hyvä esimerkki tästä ainutlaatuisesta henkilöstöhallinnosta on Analyse²:n uusi sairauslomakäytäntö. Työntekijöiltä ei enää vaadita sairauslomatodistuksia sairausajalta tai lapsen sairastumisesta. Johto luottaa siihen, että ihmiset tekevät työnsä ilman jatkuvaa tarkkailua. Käytäntö on tuonut nopeasti hyviä tuloksia ja lisännyt henkilöstön tyytyväisyyttä. - Kilpailu toimialallamme on kovaa ja työmme vaatii jokaiselta työntekijältä vahvaa asiantuntemusta ja näkemystä kasvuun. Koko henkilöstömme osallistuu sekä tuotteiden kehittämiseen että yrityksen eteenpäin viemiseen. Menestyäksemme edelleen meidän on huolehdittava siitä, että henkilöstömme voi hyvin ja kykenee maksimisuoritukseensa, Anttila jatkaa. Analyse² suuntaa kasvuaan vahvasti ulkomaille. Ala itsessään on vielä voimakkaasti kehittyvässä vaiheessa, joten panostukset Suomen lisäksi suuntautuvat yhä vahvemmin kansainvälisille markkinoille.