Olutta verkosta – Ruokanet aloitti mietojen alkoholituotteiden noutomyynnin

Suomen suurin verkossa toimiva elintarvikekauppa, Ruokanet Oy, on maaliskuussa aloittanut mietojen alkoholijuomien noutomyynnin. Kuluttaja voi ostaa Ruokanetistä olutta ja siideriä lähes samaan tapaan kuin muitakin elintarvikkeita. Lainsäädännöllisistä syistä Ruokanet ei kuljeta juomia tilaajalle, vaan tilaaja hoitaa juomiensa kuljetuksen itse. Alkoholituotteiden luovutuksen yhteydessä noudatetaan alkoholilakia.

– Toimintamme perusajatus on helpottaa asiakkaidemme arkea. Uusi palvelu helpottaa esimerkiksi juhlien järjestämistä sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Muille juhlajärjestelyille jää huomattavasti enemmän aikaa, kun olut- ja siiderikorien kantamiseen ei tuhraannu tunteja, Ruokanetin toimitusjohtaja Jyri Stenberg kertoo vinkkejä palvelun käyttöön. Ruokanetin omat kuljetukset eivät aina riitä täyttämään asiakkaiden tarpeita. Ruokanet kuitenkin auttaa asiakkaitaan saamaan tilaamansa ostokset perille. Ruokanetin sivustolta löytyy tilauksen yhteydessä yhteystiedot kuljetusliikkeelle, joka voi tarvittaessa noutaa ostetut tuotteet tilaajalle. Ruokanetin asiakaskunta koostuu sekä yrityksistä että yksityisistä henkilöistä. Yksityiset henkilöt käyttävät Ruokanettiä useimmiten ajan säästämiseksi tai rajoittuneista kaupassa käynnin mahdollisuuksista johtuen. Esimerkiksi liikuntarajoitteisille, suurperheille ja vanhuksille tavallinen kaupassakäynti voi olla mahdottomuus. Noutomyyntipalvelu löytyy Ruokanetin sivustolta omalta alasivultaan. Palvelu toimii toistaiseksi vain pääkaupunkiseudulla.