Omakotitalo rivitalon hinnalla: Pohjolan Design-Talo Oy lanseeraa uuden Ikioma-konseptin

Kohtuuhintainen asuminen on erityisesti pääkaupunkiseudulla suuri haaste. Nyt lanseerattava uudentyyppinen rakennuttamiskonsepti on pitkälle kehitetty konkreettinen tapa rakennuttaa yksilöllinen omakotitalo rivitalon hinnalla, tai jopa halvemmalla.

Nykyisen asuntorakentamisen kustannustaakka ei perustu ainoastaan suunnitteluratkaisuihin tai rahoitusmalliin, vaan myös nykyisistä toimintamalleista syntyviin kuluihin. Vakiintuneiden asuntotuotannon mallien rinnalle on tulossa uusia toimintamalleja, joiden kustannusrakenne on läpinäkyvämpi ja edullisempi, ja joista loppukädessä hyötyy kuluttaja.

Design-Talo lanseeraa 7.5.2013 Ikioma-konseptin, jolla pyritään osaltaan tarjoamaan kohtuuhintaista asumista tinkimättä yksilöllisistä toiveista. Konsepti nojaa muutamaan seikkaan, joilla rakentamisen hinnat pidetään kohtuullisina.

Ensimmäinen osa ratkaisua on se, että tonttimaa myydään suoraan maanomistajalta kuluttajalle ilman välikäsiä.

-          Yksittäisistä omakotitalotonteista on useissa paikoissa pulaa, mutta usean rakennuspaikan tontteja on paljonkin. Näiden tonttien hyödyntäminen kohtuuhintaiseen asumiseen on mahdollista, kun yksi taho organisoi maanhankinnan ja rakennuspaikkojen jaon asukasryhmän puolesta. Tontteja on asiakkaidemme valittavana jo useita, ja maanomistajat ovat olleet konseptistamme erittäin kiinnostuneita, kertoo Design-Talon toimitusjohtaja Saku Sipola uudesta konseptista.

Toinen osa ratkaisua on ryhmärakentamisen ammattimainen hyödyntäminen asukasryhmän yhteisten hankintojen tekemiseen.

-          Ammattilaiset kilpailuttavat, tekevät muuttovalmistaloon kuulumattomat hankinnat ja solmivat sopimukset kerrallaan useammalle talonostajalle. Tämä näkyy asiakkaalle suoraan kustannussäästöinä ja rakentamisen turvallisuutena, Sipola jatkaa.

Kolmantena edullisuuden osatekijänä on Suomen suurimman muuttovalmiita omakotitaloja rakentavan yrityksen yli 4000 omakotitalon kokemuksella ja suurella vuosittaisella volyymillä saavutettu kustannuskilpailukyky.  Design-Talon kaikkien talomallien hinnat ovat läpinäkyvästi nähtävillä nettisivuilla.

Pääkaupunkiseudulta kasvukeskuksiin

Joustavan Ikioma-konseptin ansiosta jokainen perhe saa yksilöllisen kodin. Oma suosikkitalo on valittavissa yli 50 mallin joukosta, minkä jälkeen talo yksilöidään perheen toiveiden mukaisesti.

Ensimmäiset Ikioma-konseptin mukaiset toteutukset sijoittuvat pääkaupunkiseudulle. Kohteita löytyy muun muassa Espoosta, Vantaalta ja Keravalta. Yhteensä rakennuspaikkoja on noin 60.

-          Aidot esimerkkilaskelmat sivuillamme osoittavat lupauksemme edullisemmasta asumisesta olevan totta. Kysyntää tämäntyyppiselle ratkaisulle on tulevaisuudessa varmasti muissakin kasvukeskuksissa, Sipola jatkaa.

Ikioma-rakennuskonseptiin voi tutustua Hyvinkään asuntomessujen yhteydessä järjestettävässä lehdistön infotilaisuudessa 7.5.2013 kello 13.30, asuntomessukohteessa nro 13, osoitteessa Lounatuulentie 4, Hyvinkää.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, Pohjolan Design-Talo Oy,

puh. 040 55 15 953, saku.sipola@designtalo.fi

www.designtalo.fi

Pohjolan Design-Talo Oy on erikoistunut muuttovalmiiden omakotitalojen sekä huviloiden suunnitteluun ja valmistukseen. Yritys on suurin suomalainen muuttovalmiiden pientalojen toimittaja. Design-Talo on Pientaloteollisuus PTT ry:n jäsen.