Ruokanetin valikoima kasvaa rajusti

Elintarvikealan verkkokaupan pioneeri Ruokanet Oy kasvattaa valikoimaansa rajusti. Tuotevalikoiman laajentamisella halutaan palvella asiakkaita entistäkin paremmin.  –Markkinat ovat selvässä kasvussa. Haemme tuotevalikoiman laajentamisella omaa kasvuamme, kertoo Ruokanet Oy:n toimitusjohtaja Jyri Stenberg.

10 vuotta alalla toiminut elintarvikeverkkokauppa Ruokanetin valikoima on ollut aiemmin noin 7 000 tuotenimikettä. Nyt markkinoiden kasvun myötä yritys panostaa toimintaansa nostamalla tuotevalikoimansa määrää aina 10 000 tuotenimikkeeseen.  Elintarvikkeiden verkkokaupassa hyvän valikoiman lisäksi palvelun laatu on tärkeää.

-    Vaikka tuotevalikoimamme kasvaa merkittävästi, on tärkein kilpailukeinomme edelleen hyvä palvelu, kertoo Stenberg.

Elintarvikemarkkinat verkossa ovat kasvaneet 90-luvulta tasaisesti. Tällä hetkellä jo lähes 15 prosenttia yrityksistä tekee päivittäistavarahankintansa verkon kautta, ilmenee loppuvuonna 2010 ilmestyneessä markkinatutkimuksessa.   Yrityksille on usein kustannustehokkampaa tilata tarvitsemansa tuotteet verkosta.

-    Varsinkin nyt taantuman jälkeen yritysten tuottavuus on elintärkeää. Yrityksillä ei ole varaa tuhlata henkilökuntansa aikaa siihen, että he joutuvat juoksemaan erilaisissa päivittäistavarakaupoissa, Stenberg sanoo.

Yrityksien elintarvikeostot eroavat melkoisesti kotitalouksien ostoista mm. määrien mutta myös itse tuotteiden osalta. Yrityksiin hankitaan paljon muun muassa kahvileipiä, kahvia ja teetä, suodatinpusseja yms. konttorikeittiöissä tarvittavia tuotteita. Ruokanet soisi yrityksien tuovan kokouspöytäänsä enemmän vaihtoehtoja, ja tarjoavan tuoreita hedelmiä ja vihanneksia esimerkiksi aamupalavereissa perinteisen kahvin ja keksin asemesta.

-    Tuoretiskimme on nyt muhkea. Olemme kasvattaneet yli  50 prosenttia hedelmävalikoimaamme, sanoo Stenberg.

Ruokanet Oy
toimitusjohtaja Jyri Stenberg
gsm 0400 445 177
jyri.stenberg@ruoka.net
www.ruoka.net

Ruokanet on verkossa toimiva elintarvikekauppa, ja se on toiminut Suomessa yli 10 vuotta. Palvelun käyttäjämäärä on kasvanut tasaisesti viimeisen vuoden ajan.