SAK:n virheellinen tieto Sopranosta levisi uutisiin

SAK:n virheelliseen lehdistökatsaukseen tukeutuen Iltalehti on julkaissut viikonvaihteen YT-Suomi -selvityksessään väärää tietoa Soprano Oyj:stä. Lehden uutisen mukaan Soprano olisi tappiollinen, henkilöstön vähennystarve olisi 121 henkilöä ja 96 olisi jo irtisanottu. Mikään edellä mainituista SAK:n ja Iltalehden julkaisemista tiedoista ei pidä paikkaansa. Sopranolla ei ole tietoa, mistä SAK on väärät tietonsa kerännyt.

- Soprano on kannattava kasvuyritys. Päinvastoin kuin lehdessä väitettiin, tavoitteemme on peräti kaksinkertaistaa henkilöstömme määrä. Etsimme kaiken aikaa lisää verkkoviestinnän ammattilaisia. Viime vuonna sopranolaisia oli 50 ja tämän vuoden lopulla toivoakseni jo lähes 100 ammattilaista. Valtavirtaa vastaan haemme ensi vuonna 50 prosentin kasvua sekä liikevaihtoon että tulokseen, vastaa lehtitietoihin Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen.

Erityisesti uuden sukupolven verkkopalvelut, verkkokaupan kasvu ja median murros kasvattavat Sopranon verkkoviestinnän palveluiden kysyntää. Yhtiö pyrkii keskeiseksi toimijaksi, kun yhteiskunnan ja yritysten palveluita integroidaan tulevaisuuden verkkoviestinnän haasteisiin.

- Peräti omituista on, että media julkaisee kasvuyrityksestä tarkistamattomia, negatiivisia ja täysin paikkaansa pitämättömiä tietoja luottaen vain yhden etujärjestön tuottamaan aineistoon. Yritysjutuissa käytettävien tietojen luotettavuudesta ehkä kannattaisi käydä syvällisempääkin keskustelua alan sisällä, jatkaa toimitusjohtaja Tenhunen.

Soprano Oyj

Arto Tenhunen, toimitusjohtaja
arto.tenhunen@soprano.fi
www.soprano.fi

Soprano on Suomen johtava verkkoviestintäyhtiö. Sen ammattilaiset auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan verkossa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö toimittaa yritys- ja julkishallinnon asiakkailleen verkkoviestinnän ohjelmistot, ratkaisut ja sisällöt selkeänä kokonaisuutena. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä kommunikaation ja teknologian. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.