Soprano siirtyy Magentoon

- uuden sukupolven mobiilit verkkokauppaohjelmistot julkaistaan tänään

Verkkoviestintäyhtiö Soprano Oyj julkistaa tänään älypuhelinten ja tablet-tietokoneiden kanssa yhteensopivat uuden sukupolven Magento-pohjaiset verkkokaupan ohjelmistot. Yhtiö tuo kerralla markkinoille kolme verkkokaupan tuotetta, jotka ovat keskenään täysin skaalautuvia. Nyt julkistettavat tuotteet mahdollistavat erikokoisille kauppiaille monikanavaiset työkalut verkkobisnekseen, jossa ostokset tehdään yhä useammin älypuhelimella.

Uudet verkkokauppatuotteet Soprano Commerce, Soprano Pipfrog ja Soprano POS on kehitetty yhteistyössä virolaisen Magento-pohjaisiin verkkokaupan ohjelmistoihin erikoistuneen Pipfrog AS:n kanssa, josta Soprano osti osake-enemmistön vuoden alussa. Magento eCommerce Platform on kansainvälisesti voimakkaimmin kasvava avoimeen lähdekoodiin pohjautuva verkkokauppaohjelmisto, jonka kehittäjän omistaa yhdysvaltalainen eBay.

Soprano POS on mobiili kassajärjestelmä, joka korvaa perinteiset kaupan kassajärjestelmät. Kassojen määrää voidaan lisätä kysyntäpiikkejä vastaavasti ilman rajoituksia. Langattomasti iPadissa toimiva kassapääte kytkeytyy turvatusti verkon kautta suoraan kaupan kassa- ja varastonhallintajärjestelmiin. Se on helppo ottaa käyttöön myös erilaisissa massatilaisuuksissa, kuten messuilla tai kesätapahtumissa.

Soprano Commerce on yrityskohtaisesti räätälöitävä monikanava-verkkokauppa vaativiin verkkokaupparatkaisuihin, tilausjärjestelmiin sekä taustaintegrointeihin. Ominaisuuksiltaan ylivertaiseen ratkaisuun ovat kilpailussa päätyneet tuoreimpina asiakkaina Rautakirja ja Indoor Group.

Soprano Pipfrog on valmiskauppa. Verkkokaupan valmisratkaisu on tarkoitettu kasvuhakuisille yrittäjille. Ohjelmiston toiminnallisuudet kasvavat yrityksen mukana aloittavasta yrityksestä aina miljoonaluokkaan. Ohjelmistoa käyttää aktiivisesti sadat verkkokauppiaat jo 14 eri maassa.

Skaalautuvat ja integroitavat ratkaisut säästävät kauppiaan aikaa ja vaivaa

Sopranon uudet verkkokaupparatkaisut skaalautuvat verkkokauppiaiden tarpeisiin yrityskoosta riippumatta. Nyt kaikki tuotteet pohjautuvat samaan teknologiaan, joten kauppiaan ei tarvitse vaihtaa ratkaisua liiketoiminnan kasvaessa.

– Magento-pohjainen verkkokauppaohjelmisto mahdollistaa ratkaisut niin pienten kuin suuryritysten kustannustasolle. Toimintaansa vasta käynnistävä yrittäjä voi aloittaa verkkokaupan ilmaisversiolla, ja siirtyä vaivatta isompiin ratkaisuihin liiketoiminnan kasvaessa. Suuryritysten ratkaisuihin siirryttäessä mukaan tulevat myös kattavat integrointimahdollisuudet - avoimen rajapintansa kautta ohjelmisto on integroitavissa käytännöllisesti katsoen mihin tahansa taustajärjestelmään, kertoo Soprano verkkokauppayksikön johtaja Tapio Valli.

– Uusi virolainen tytäryhtiömme on tehnyt Magento-pohjaisia verkkokauppoja enemmän kuin kaikki suomalaistoimittajat yhteensä ja niitä käytetään jo 14 maassa. Tällä julkistuksella Soprano astuukin suoraan Magento-kauppojen markkinajohtajaksi Suomessa, kertoo Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen.

Verkkokaupan kasvu tulee älypuhelimista

– Olemme saaneet kauppiailta runsaasti yhteydenottoja Magento-pohjaisista verkkokauppoista heti yrityskaupat julkistettuamme. Suomalaiset verkkokauppiaat ovat yhä enemmän valveutuneita menestyvän verkkokaupan vaatimista teknologioista ja eri liitännäisten, kuten sosiaalisen median tuomista hyödyistä liiketoiminnalle, kertoo Tapio Valli, ja jatkaa: – Uuden sukupolven Magento-ohjelmistomme mahdollistavat verkkokaupan optimoinnin mobiilikäyttöön, jolloin kaupan selaaminen onnistuu helposti älypuhelimella tai iPadilla, paikasta riippumatta.

Sopranon uudet verkkokauppatuotteet ovat ensi-esittelyssä Suomen suurimmassa verkkokauppatapahtumassa Kauppa Verkossa -messuilla 14.3.–15.3.2012 Helsingin Messukeskuksessa.

Soprano Oyj Verkkokaupparatkaisut, johtaja Tapio Valli, p. 050 5534433, tapio.valli@soprano.fi
Piprog AS, johtaja Bruno Lill, p. +372 523 9672, bruno.lill@soprano.fi

Soprano on Suomen johtava verkkoviestintäyhtiö. Sen ammattilaiset auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan verkossa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö toimittaa yritys- ja julkishallinnon asiakkailleen verkkoviestinnän ohjelmistot, ratkaisut ja sisällöt selkeänä kokonaisuutena. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä kommunikaation ja teknologian. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.