Soprano vahvistaa osaamistaan verkkokauppojen kehittämisessä

Maailman voimakkaimmin kasvavan avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta Magenton suosio kasvaa Suomen markkinoilla. Suomen johtava Magento-pohjaisten verkkokauppojen asiantuntija Soprano Digital&Commerce vahvistaa tärkeää järjestelmäosaamistaan entisestään, kun sen viisi asiantuntijaa saivat kansainväliset Magento-kehittäjäsertifikaatit. Uusien tutkinnonsuorittajien myötä Sopranolla on nyt yli kolmannes Suomeen sertifioiduista Magento-osaajista.

Kotimainen verkkokauppaosaaminen otti askeleen eteenpäin, kun Sopranolle myönnettiin seitsemän uutta Magento-kehittäjäsertifikaattia. Tutkinnon suorittivat Soprano Digital&Commerce:n Matti Teräslahti, Jarmo Roivas, Georgios Tsambikas, Juhani Försti ja Yu Lin sekä Viron yksikössä työskentelevät Aleksandr Ivanushkin ja Aare Läänesaar.

Soprano Digital&Commercen teknologiavastaavan Matti Teräslahden mukaan Magentossa on valmiina hyvät perusominaisuudet verkkokaupankäynnille.

”Avoin lähdekoodi tuo mukanaan laadukkaita lisämoduuleja, joiden avulla verkkokauppaan saadaan helposti ja kustannustehokkaasti lisää ominaisuuksia kauppiaiden kasvavien tarpeiden mukaan,” toteaa Matti Teräslahti ja muistuttaa: ”Onnistunut asiakaskokemus ja jatkuva asiakassuhde eivät kuitenkaan riipu vain teknologiasta, vaan koko palvelusuunnittelun pitää olla kunnossa.”

Markkinoiden suosituin verkkokauppa-alusta Magento on käytössä lähes 250 000 yrityksessä ympäri maailmaa. Laadunvarmistusta varten Magentolla on kehittäjäsertifikaateista vastaava työryhmä, johon kuuluu niin omaa henkilökuntaa kuin ulkopuolisia asiantuntijoita yritysjohtajista ohjelmistokehittäjiin. Avoimeen lähdekoodiin perustuvalla alustalla on yli 2 800 sertifioitua kehittäjää maailmalla, joista kaikkiaan 13 työskentelee Suomessa.

TNS Gallup on koonnut tilastoa suomalaisten verkkokauppakäyttäytymisestä neljännesvuosittain aina vuodesta 2010 alkaen. Keskimäärin suomalaiset käyttävät vuosittain lähes 2 000 euroa verkko-ostoksiin. Verkkokauppa on Suomessa edelleen kasvussa, viime vuonna kasvua oli lähes yhdeksän prosenttia. Euroopan verkkokaupassa liikevaihtoa oli viime vuonna lähes 360 miljardia euroa.

Niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä markkinoilla menestyvältä verkkokaupalta edellytetään hyvää konseptia, toimivaa toimitusprosessia ja asiakaspalvelua, kontekstiin sopivaa, mutta ennakkoluulotonta sisältöä, asiakastuntemusta sekä oikein kohdennettua markkinointia.

”Verkkokaupan tai -palvelun käyttöliittymä- ja vuorovaikutussuunnittelun ohella pystymme vastaamaan myös loppukäyttäjätutkimuksesta, sisällöntuotannosta ja palvelun markkinointiviestinnästä. Vasta ne yhdessä tuottavat asiakkaille aitoa lisäarvoa,” kertaa Soprano-konsernin verkkopalveluyksikön johtaja József Pap ja jatkaa: ”Soprano Digital&Commerce -verkkopalveluyksikkömme yhdistettynä viestintätoimisto Soprano Communicationsin osaamisella on alallamme verkkotermein killer application.”

Lisätiedot: József Pap, Soprano Oyj, jozsef.pap@soprano.fi, +358 40 748 1154

Soprano on Pohjoismaiden suurin johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian yhdistävä asiantuntijayritys. Yhtiön konsultit auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Soprano palvelee kymmenessä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Kirkkonummella, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.