Spotify tutustuttaa uuteen musiikkiin

Spotify-musiikkipalvelun uusi Discover-ominaisuus ehdottaa kuuntelijalle uusia kappaleita ja auttaa luomaan räätälöityjä soittolistoja.

Etkö tiedä mitä sitä seuraavaksi kuuntelisi? Ei hätää, Spotifyn uusi Discover-ominaisuus tekee kappalesuosituksia yhdistämällä Spotifyn kehittämää huipputeknologiaa, sosiaalisia työkaluja ja sisältöjä asiantuntijoilta kuten Pitchfork, Songkick ja Tunigo.

Discover-ominaisuus tarjoaa:

- Räätälöidyt, uudet, yksilölliset musiikkisuositukset joka päivälle
- Tietoa seuraamiesi artistien uusista julkaisuista
- Seuraamiesi ystävien ja trendsettereiden soittolistat
- Tietoa siitä, milloin suosikkiartistisi keikkailee sinua lähellä Songkick-palvelun Recommended Shows -ominaisuuden kautta
- Related Music -ominaisuuden, jossa soittaessasi minkä tahansa kappaleen saat välittömästi ehdotuksen siitä, mitä voisit kuunnella seuraavaksi

Discover auttaa päättämään, mitä kuunnella, kun valinnanvaraa on miljoonien kappaleiden verran”, kertoo Spotifyn tuotepäälikkö Gustav Söderström ja jatkaa: “Teimme musiikin kuuntelusta yksilöllisempää, sosiaalisempaa ja ajankohtaisempaa kuin koskaan ennen.”

Tutustu myös Spotifyn Audio Preview -ominaisuuteen. Sen avulla voit esikuunnella musiikkia ilman, että sinun täytyy poistua nykyisen kappaleen kuuntelusta. Klikkaa ja pidä kursoria minkä tahansa play-napin päällä Discover-sivulla. Jos pidät kuulemastasi, voit säästää kappaleen myöhemmäksi tai kuunnella sen saman tien.

Tästä päivästä lähtien Discover-ominaisuus on kaikkien saatavilla Spotifyn selainversion kautta. Se on hieno lisäominaisuus silloin, kun et pysty soittamaan musiikkia desktop-sovelluksen kautta. Olitpa toimistolla tai kaverin luona, riittää että kirjaudut tilillesi Spotifyn nettisivulla ja painat play-nappia. Tsekkaa Discover selainversiossamme jo tänään! Riittää, että menet sivuillemme www.spotify.com.

Discover-ominaisuus tulee asteittain käyttöön myös Spotifyn desktop- ja mobiilisovelluksiin.

Tervetuloa löytöretkelle!

press-fi@spotify.com

Spotify
Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 20 miljoonaa kappaletta (musiikkikirjaston koko vaihtelee maittain). Unelmanamme on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 28 maassa: Yhdysvallat, Iso-Britannia, Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Ranska, Sveitsi, Saksa, Itävalta, Belgia, Hollanti, Espanja, Australia, Uusi-Seelanti, Irlanti, Luxembourg, Puola, Italia, Portugali, Meksiko, Viro, Latvia, Liettua, Islanti, Hong Kong, Malesia ja Singapore. Palvelulla on yli 24 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 6 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli puoli miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille, ja sen tavoitteena on jakaa saman verran lisää vuoden 2013 aikana. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa (IFPI 2011), ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

www.spotify.com